آرشیو دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۵
فرهنگ و هنر
۳۲

تئاتر

اجرای «اپرای عشق» از نیمه آذرماه

فارس : سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران از آماده سازی نهایی برای به اجرا رساندن «اپرای عشق» خبر داد و گفت: این نمایش با موضوع زندگی شیخ صنعان، نیمه آذر ماه اجرایش را آغاز خواهد کرد. بهروز غریب پور سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران که این روزها مشغول آماده سازی و به سرانجام رساندن نمایش اپرای عشق است، گفت: الان مراحل ضبط و ساخت آهنگ و موسیقی را طی می کنیم و قرار است کار برای نیمه آذر و دی ماه روی صحنه باشد.

وی افزود: همچنین در حال نهایی کردن ساخت عروسک های نمایش و لباس ها هستیم. دکور نمایش نیز به طور موازی درحال آماده شدن است. موسیقی نمایش هم به زودی نهایی خواهد شد. غریب پور یادآور شد: به زودی تمرینات را پس از اتمام مراحل ساخت دکور، لباس ها و عروسک ها و موسیقی آغاز خواهیم کرد. اپرای عروسکی «عشق» برگرفته از داستان شیخ صنعان طولانی ترین حکایت کتاب منطق الطیر عطار است و بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید این اپرای عروسکی حمایت کرده اند.

«کلفت ها»ی ژان ژنه روی صحنه تئاتر مولوی

دنیای اقتصاد : نمایش «کلفت ها» به نویسندگی ژان ژنه و کارگردانی علی اکبر علیزاد در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه است. ژان ژنه داستان این نمایش را با الهام از زندگی «کریستین» و «لی پاپن» کلفت های فرانسوی که صاحبکارشان را به قتل رسانده بودند، نوشته است.

در نمایش «کلفت ها» که با ترجمه مدیاکاشیگر روی صحنه می رود علیرضا کی منش، مرتضی حسین زاده و کتایون سالکی به ایفای نقش می پردازند. علی اکبر علیزاد، کارگردان این نمایش از استادان تئاتر دانشگاهی سال هاست به عنوان عضو هیات علمی گروه تئاتر دانشکده سینما تئاتر فعالیت دارد. او علاوه بر استادی دانشگاه، مترجم آثار متعددی از نویسندگان شهیر دنیا همچون ساموئل بکت است. علاقه مندان برای دیدن نمایش «کلفت ها» می توانند هر روز به جز شنبه ها ساعت 18:30 به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان 16 آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.