آرشیو سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷، شماره ۵۲۴۴
اقتصاد
۳

ممنوعیت چارتر کردن پروازها به مشهد مقدس

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت چارتر کردن پروازها به مقصد مشهد مقدس خبر داد.

رضا جعفرزاده در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت: ملاک قیمت بلیت هواپیماها به مقصد مشهد مقدس، نرخ اعلام شده در پایگاه اینترنتی شرکت های هواپیمایی است و با هرگونه عرضه بی قاعده و بالاتر از این قیمت ها بشدت برخورد می شود. وی افزود: در ایام پایانی ماه صفر و ایام شهادت امام رضا (ع)، سازمان هواپیمایی کشوری با هدف کنترل و نظارت بیشتر بر نرخ بلیت ها، هرگونه فروش چارتری بلیت های مشهد مقدس و فروشی که شامل شرایط ابطال و تغییر نباشد را ممنوع اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به آزادسازی قیمت بلیت هواپیماها در پروازهای برنامه ای و سیستمی، شرکت های هواپیمایی با توجه به هزینه ها، خدمات و حاشیه سود، می توانند قیمت پروازهای خود را روی پرتال اعلام کنند که این قیمت ملاک نهایی نرخ بلیت است و ایرلاین ها باید خود نیز روی عرضه بلیت نظارت کنند، ضمن این که هیچ آژانسی، مجاز به فروش بالاتر از نرخ اعلام شده این شرکت ها نیست.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری با هرگونه گرانفروشی و تخلفات عرضه بلیت برخورد می کنند، ضمن این که مردم نیز می توانند در صورت مشاهده موارد تخلف و گران فروشی، از طریق سامانه حقوق مسافر در پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir موارد تخلف را اطلاع دهند و مطمئن باشند با گرانفروشان برخورد جدی و قانونی انجام خواهد شد.