آرشیو یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۸
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ و هنر

اکران فیلم «اسرار گنج دره جنی» در خانه هنرمندان

دنیای اقتصاد : در سیصد و هشتادمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران و در هفتمین برنامه از مجموعه «بازی بزرگان» فردا دوشنبه فیلم «اسرار گنج دره جنی» به کارگردانی ابراهیم گلستان در خانه هنرمندان روی پرده می رود.

داستان این فیلم درباره گروهی مهندس نقشه بردار است که مشغول عملیات نقشه برداری زمینی در منطقه ای کوهستانی برای راهسازی هستند. در دستگاه دیدیاب یکی از آنان مردی روستایی با گاوش مشغول شخم زدن زمین دیده می شود. مرد روستایی با بازی پرویز صیاد هنگام شخم زمین، در حفره ای گنجی شایان پیدا می کند. او به خانه می رود و می خواهد به یمن یافتن گنج، گاوش را - تنها سرمایه قبلی اش- برای روستاییان قربانی کند اما…

علاقه مندان به تماشای فیلم «اسرار گنج دره جنی» می توانند ساعت 18 به تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند. پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی آن با حضور کامیار محسنین برگزار خواهد شد.

نمایش فیلم «کوپال» در فرهنگسرای ارسباران

دنیای اقتصاد : فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی امروز در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور عوامل نقد و بررسی می شود. این فیلم که اولین اثر کاظم ملایی است، قصه یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال را روایت می کند که در روز آخر سال با یک چالش غریب در زندگی اش مواجه می شود.

کاظم ملایی کارگردان، آنتونیا شرکا منتقد و کورش جاهد کارشناس سینما مهمانان چهارصد و هشتاد و هشتمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند. زنده یاد لوون هفتوان، نازنین فراهانی و پوریا رحیمی سام بازیگران اصلی این فیلم هستند. علاقه مندان به تماشای فیلم سینمایی «کوپال» می توانند ساعت 18 به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.