آرشیو یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۸
فرهنگ و هنر
۳۲

یاد

مادر فیلم «مصائب شیرین» درگذشت

ایسنا : احترام سادات حبیبیان معروف به «مامان اتی» مادر علیرضا داوودنژاد و بازیگر فیلم های اخیر این سینماگر صبح دیروز به دلیل کهولت سن و پس از یک دوره 15 روزه بستری در سی سی یو بیمارستان قائم کرج دارفانی را وداع گفت.

احترام سادات حبیبیان به دلیل بازی در فیلم «مصائب شیرین» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و پس از آن در فیلم های بهشت از آن تو (1379)، بچه های بد (1379)، دختری در قفس (1381)، هوو (1384)، مرهم (1389) و کلاس هنرپیشگی (1390) به کارگردانی داوودنژاد ایفای نقش کرده بود.

مراسم یادبود نازنین دیهیمی در سالگرد درگذشتش

مهر : مراسم یادبود و گرامیداشت نازنین دیهیمی، مترجم و ویراستار ادبی در اولین سال نبودنش، امروز یکشنبه در مرکز فرهنگی «آپ آرت مان» برگزار می شود.

در این مراسم دوستان و همکاران نازنین دیهیمی گردهم می آیند و به مرور کارنامه پربار او می پردازند. آرمان امید، نمایش نامه نویس پیشکسوت و نغمه ثمینی، درباره آثاری که این مترجم جوان در حوزه ادبیات نمایشی از خود به یادگار گذاشته صحبت خواهند کرد. همچنین در این برنامه بخش هایی از نمایش نامه «آقای نویسنده و همکارش» نمایش نامه خوانی می شود. پیتر حسینلو، بهرنگ شاهین پر، پرویز نوروزی و هادی ثابت نیز به یاد او قطعه ای موسیقایی خواهند نواخت. نازنین دیهیمی، دختر خشایار دیهیمی مترجم برجسته کشور، دوازده کتاب در حوزه ادبیات نمایشی، ادبیات کودک و جستارنویسی در زندگی کوتاه و پربارش از خود به جا گذاشت. از او ترجمه های منتشر نشده ای نیز باقی مانده است. مراسم یادبود و گرامیداشت نازنین دیهیمی ساعت 18 تا 20 در موسسه آپ آرت مان واقع در خیابان ایرانشهر، کوچه کلانتری، پلاک 48 برگزار می شود.