آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۹
بازار دیجیتال
۲۵

روی خط

حکم دادگاه واردکنندگان موبایل صادر شد

دنیای اقتصاد : دیروز با گذشت نزدیک به پنج ماه از دستگیری 24نفر از مدیران شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی، دادگاه حکم آنها را صادر کرد. دادگاه این افراد از شهریور ماه به اتهام سوءاستفاده از ارز دولتی برای واردات کالا و اخلال در بازار از طریق گرانفروشی آغاز شد. بنابر حکم اعلام شده از سوی قوه قضائیه برای 17 نفر از این مدیران بین پنج تا 7 سال حبس تعزیری و علاوه بر آن جزای نقدی معادل مبلغ گرانفروشی در حق دولت صادر شده است.

اسامی شرکت های دانش بنیان معاف از مالیات ابلاغ شد

دنیای اقتصاد : رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی گفت: اطلاعات 2333 شرکت دانش بنیان که تا پایان سال 1396 در «کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان» تایید شده بودند، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد. متعاقبا از سوی رئیس این سازمان، اسامی این شرکت های دانش بنیان، به همراه مصادیق فعالیت های دانش بنیان آنها به ادارات کل امور مالیاتی در سطح کشور ابلاغ شد و برای همه ممیزان مالیاتی لازم الاجرا است.

محمد صاحبکار ادامه داد: اطلاعات شرکت ها که در اختیار ادارات کل مالیاتی سراسر کشور قرار گرفته، صرفا تا انتهای سال مالی 1396 معتبر بوده و برای استفاده از معافیت های مالیاتی در سال های آتی، اطلاعات مورد نیاز به صورت سالانه تکمیل و از سوی دبیرخانه کارگروه اعلام خواهد شد. وی در رابطه با درآمد های مشمول معافیت مالیاتی گفت: معافیت مالیاتی به همه درآمدهای شرکت های دانش بنیان تعلق نمی گیرد و صرفا درآمد ناشی از کالاها و خدمات دانش بنیان مشمول معافیت مالیاتی است، بنابراین مصادیق فعالیت های مربوط به شرکت ها و موسسات دانش بنیان به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد که خوشبختانه در بخش استعلام های سامانه اشخاص حقوقی سازمان امور مالیاتی قابل مشاهده و دسترس خواهد بود. به گفته وی، با ابلاغ رئیس محترم سازمان امور مالیاتی و به منظور بررسی دقیق تر، پرونده مالیاتی شرکت های دانش بنیان به گروه های ویژه ارجاع می شود.