آرشیو دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۶۹
خودرو
۱۶

جهان خودرو

محبوبیت مزدا در رسانه های کانادایی

دنیای اقتصاد : رسانه های کانادایی جوایز متعددی را به خودروهای مزدا 3، سی ایکس 5 و سی ایکس 9 برای سال 2018 اعطا کرده اند. بر اساس گزارش منتشر شده، همه ساله «سازمان روزنامه نگاران اتومبیل کانادا» گزارشی را منتشر می کند که به این ترتیب نام بهترین خودروها از نگاه روزنامه نگاران منتشر می شود.

در گزارش سال 2018 نیز مزدا توانسته است در بخش های خودروهای حجیم و کوچک عنوان بهترین خودرو را به خود اختصاص دهد. از مولفه های اصلی که محصولات مزدا را از رقبای خود جدا کرده است می توان به کیفیت بالای ادوات داخلی خودرو و عملکرد بی نظیر آنها اشاره کرد. در این گزارش تاکید شده است که محصولات مزدا به دلیل دارا بودن طراحی داخلی منحصر به فرد و عملکرد بی نظیر خود موجب می شود تا مالکان، رانندگی فراموش نکردنی با این خودرو نسبت به محصولات برند های دیگر تجربه کنند. این در حالی است که مزدا در تلاش است تا هرچه سریع تر و در راستای فرار از پرداخت جریمه های هنگفت خود را وارد فهرست خودروسازانی کند که به تولید محصولات برقی روی آورده اند.

دوئل فولکس واگن با تسلا

دنیای اقتصاد: تازه ترین گزارش های منتشر شده در رویترز نشان می دهد که عزم فولکس واگن، خودروساز بزرگ آلمانی برای رقابت تنگاتنگ با شرکت آمریکایی تسلاموتورز جزم شده و به همین ترتیب اعلام کرده است که قصد دارد خودروهای برقی جدیدی را تولید و عرضه کند که قیمت آن کمتر از 20 هزار یورو خواهد بود. مقامات فولکس واگن پیشتر خاطرنشان کرده بودند که خودروهای برقی این خودروساز آلمانی با کیفیتی بیشتر از خودروهای تسلا ولی با قیمتی کمتر به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

هربرت دیاس، مدیر ارشد اجرایی فولکس واگن پیشتر گفته بود که این شرکت برای جبران خسارات ناشی از رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن موسوم به «دیزل گیت» تصمیم گرفته است که به تولید و توسعه خودروهای برقی بپردازد و در این راستا نیز از برنامه های خود رونمایی کند. طبق گزارش های قبلی، فولکس واگن قصد دارد با هدف افزایش تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست، بالغ بر 200 هزار دستگاه خودروی برقی را به مرحله تولید برساند.