آرشیو یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۷۴
بازار دیجیتال
۲۵

ثبت پتنت جدید برای دسته های پلی استیشن

در این 20 سال که کنسول های پلی استیشن سونی توسط کاربران دنیا استفاده شده اند، خیلی کم پیش آمده که این شرکت ژاپنی تغییرات قابل توجهی را در دسته های این کنسول ها ایجاد کند. اما پتنت جدید ثبت شده توسط شرکت سونی نشان می دهد که احتمالا یک نمایشگر لمسی جالب جایگزین صفحه لمسی روی دسته کنسول PS4 شود.

سونی طراحی های جالبی روی دسته های PS4 انجام داده که یکی از نمونه های آن همین نوار رنگی جلوی دسته ها است که هر رنگ آن وضعیت به خصوصی را نشان می دهد و اتفاقا ویژگی جالبی هم محسوب می شود اما یک نمایشگر لمسی روی دسته PS4 می تواند امکانات تعاملی بیشتری را برای کاربران به وجود بیاورد. برای مثال چنین نمایشگری می تواند آمار و ارقام بازی، نقشه های کوچک و… را نمایش دهد. البته این ایده در گذشته توسط شرکت نینتندو در کنسول Wii U و حتی در کنسول Sega Dreamcast استفاده شده اند و جالب اینکه در هر دو مورد با شکست مواجه شده اند.

علاوه بر این شرکت ها نتوانسته اند در این چندساله از صفحه لمسی روی دسته PS4 برای انجام عملیات خاصی به جز توقف (Pause) بازی استفاده کنند و از طرف دیگر اضافه شدن یک نمایشگر لمسی به دسته PS4 باعث افزایش قیمت آن نیز می شود. با وجود این ممکن است سونی ایده بهتری برای این نمایشگر و حتی قیمت آن داشته باشد، حداقل سابقه شرکت این مساله را اثبات می کند. جدا از این مسائل فراموش نکنیم که این ویژگی فعلا در حد یک پتنت است و هیچ تضمینی وجود ندارد که سونی حتما از این نمایشگر در دسته های کنسول جدید خود استفاده کند. اما در کل از آنجا که سونی در حال کار روی نسل جدید کنسول های گیمینگ است، بنابراین امکان دارد در آینده نه چندان دور شاهد معرفی دسته های مجهز به نمایشگر لمسی از سوی سونی باشیم.