آرشیو یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۷۴
فرهنگ و هنر
۳۲

تئاتر

تماشای نمایش«ماداگاسکار» با عینک مخصوص

دنیای اقتصاد : نمایش «ماداگاسکار» به کارگردانی نوید فرح مرزی در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است. در این نمایش به نویسندگی احسان نوروزی مخاطبان با عینک هایی که در اختیارشان قرار می گیرد، نمایش را از منظری متفاوت می بینند. داستان این نمایش در یک بازداشتگاه لازمان و لامکان اتفاق می افتد و بازداشت 4 فرد را در 4 موقعیت متفاوت به تصویر می کشد. این 4 نفر با هم دوستند و براساس یک موضوع مشترک که یک قتل است در حال بازجویی هستند. همه این افراد انگیزه هایی برای قتل دارند. نریمان حیدری، امیرمحمد قیامی، محمد حسین شهریاری، فرشید حاجیان و ثمر امین پور بازیگران این اثر نمایشی هستند. نمایش «ماداگاسکار» تا 10 آذرماه هر شب ساعت 18 در سالن شماره دو عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می رود.

کارناوال دوزخ از فردا در تهران

دنیای اقتصاد : هشتمین دوره مونودرام دانشگاه تهران با عنوان «کارناوال دوزخ» از فردا در «عمارت روبه رو» واقع در ضلع شمال شرقی چهارراه ولیعصر روی صحنه می رود.

در این کارناوال 9 گروه نمایشی، حضور دارند. اجراها محصول کارگاه نمایش نامه نویسی دانشجویان ادبیات نمایشی دانشگاه تهران است و زیر نظر نغمه ثمینی، کارگردان و نویسنده تئاتر اجرا می شوند. مونودرام های این کارناوال در دو سانس 6 و 8 بعد از ظهر روی صحنه می رود و در هر سانس سه نمایش متوالی اجرا می شود. تاکید این کارناوال بر متن و نمایش نامه نویسی است که نشان دهنده نخستین گام ها برای تولید متن و تبدیل آن به نمایش توسط نویسندگانی جوان خواهد بود.