آرشیو دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۷۵
بازار دیجیتال
۲۶
نورسیده

لپ تاپ هیبریدی VAIO A12 رونمایی شد

منبع: فارنت

برند وایو که سال هاست از سونی جدا شده به تازگی یک لپ تاپ هیبریدی متفاوت با نام VAIO A12 معرفی کرده که در ژاپن عرضه خواهد شد. چند سال پیش برند وایو از سونی جدا شد و حالا یک سازنده مستقل لپ تاپ برای ژاپن محسوب می شود. VAIO A12 محصول جدید این شرکت با طراحی متفاوت خود حالا رونمایی شده است.

وایو ادعا می کند با طراحی جدید خود مشکل بسیاری از لپ تاپ های هیبریدی 2 در 1 را حل کرده است. لپ تاپ VAIO A12 را می توانید در 5 حالت مختلف استفاده کنید: حالت لپ تاپ، حالت تبلت، حالت نمایش، حالت تاشده و همچنین حالت کیبورد بی سیم. به این ترتیب نه تنها می توانید بخش صفحه نمایش را از کیبورد جدا کنید، بلکه کیبورد کماکان در این حالت به شکل بی سیم کارآیی خواهد داشت. هرچند به نظر نمی رسد این حالت چندان کاربردی تر از حالت عادی لپ تاپی باشد. علاوه بر این، لولای متفاوت این لپ تاپ استفاده بدون مشکل با هر زاویه ای را امکان پذیر کرده است. از آن جا که این مدل هیبریدی جداشدنی است و بخش اصلی سخت افزار آن در پشت صفحه نمایش جاگرفته نباید انتظار عملکرد فوق العاده ای را از آن داشته باشید. وایو A12 از یک پردازنده اینتل سلرون 3965Y استفاده می کند اما همچنین می توانید این مدل را با تراشه های Core m3-8100Y، i5-8200Y یا Core i7-8500Y هم سفارش دهید که همگی از نوع کم مصرف سری Y هستند.

این مدل به 16 گیگابایت حافظه رم و تا یک ترابایت حافظه SSD مجهز شده و صفحه نمایش 5/ 12اینچی آن نیز دارای وضوح 1080×1920 پیکسل است. وایو A12 دارای یک درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2.0، یک درگاه تاندربولت 3 از نوع USB-C، یک درگاه HDMI، اترنت و حتی درگاه قدیمی VGA و کارت حافظه SD است. ظاهرا لپ تاپ های با درگاه VGA برای اتصال به پروژکتورهای قدیمی کماکان در ژاپن محبوب هستند. VAIO A12 وزنی معادل 1/ 1کیلوگرم داشته و در حالت تبلت و لپ تاپ به ترتیب 7 تا 8 ساعت و تا 15 ساعت دوام شارژ خواهد داشت. قیمت VAIO A12 هم در ژاپن 1474 دلار تعیین شده اما قیمت نسخه مشکی آن 2095 دلار است. گفته می شود وایو قصد دارد این مدل را سال آینده میلادی در بازارهای جهانی نیز عرضه کند.