آرشیو سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۷۶
بازرگانی
۵
خبربنگاه ها

کاهش موازی کاری ها در بخش استاندارد

گروه بنگاه ها : رئیس سازمان ملی استاندارد در نشست مشترک با فعالان بخش تعاون کشور، از کاهش و سپس حذف موازی کاری در بخش استانداردها خبر داد. نیره پیروزبخت در این نشست از پایان یافتن موازی کاری دستگاه های اجرایی در تدوین مقررات استاندارد خبر داد و گفت: در آینده نزدیک این موازی کاری که به دغدغه فعالان اقتصادی تبدیل شده، برطرف می شود.

وی با اشاره به دغدغه برخی از فعالان بخش تعاون در حوزه تعدد دستگاه های اجرایی در تدوین مقررات استاندارد و بوروکراسی اداری برای فعالان اقتصادی افزود: خوشبختانه بخش زیادی از مشکلات مطرح شده تعاونگران در سازمان ملی استاندارد پیش از این مورد بررسی قرار گرفته و حتی تصمیم گیری هایی نیز درخصوص رفع این مشکلات اتخاذ شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی نیز در این نشست که روز گذشته برگزار شد با اشاره به گلایه های وارد کنندگان فرآورده های دامی از سخت گیری های سازمان دامپزشکی و استاندارد گفت: در حوزه تولید و واردات گوشت، سازمان دامپزشکی قوانین سخت گیرانه ای برای واردکنندگان گذاشته که برای نمونه آنها را ملزم به اعزام دامپزشک به کشور مبدا کرده است، اما بعد از ورود به کشور، مراجع مسوول، گواهی دامپزشک اعزامی را قبول نمی کنند و مجددا وارد کننده معطل نظارت دوباره دامپزشکی می شود. وی تاکید کرد: این دوباره کاری هزینه های بسیاری به کشور و واردکننده تحمیل می کند که به صلاح کشور نیست.

عبداللهی با اشاره به اینکه حدود 15 درصد از فعالیت های صنعتی و تولید کشور در اختیار بخش تعاون است، ادامه داد: نزدیک 20 درصد صنایع پایین دستی پتروشیمی، بیش از 80 درصد فعالیت های حمل ونقل و حدود 75درصد فعالیت های بخش کشاورزی در اختیار بخش تعاون قرار دارد. به گفته وی، همچنین 180 هزار شرکت تعاونی در اتحادیه های ملی فعالیت می کنند. وی با اشاره به عضویت اتاق در تمام شوراهای عالی کشور بر تاثیرگذاری آن در تصمیمات اقتصادی تاکید کرد. رئیس اتاق تعاون ایران همچنین گفت: انتظار داریم همان قدر که سازمان ملی استاندارد در قبال اتاق تعاون و اتاق بازرگانی حساسیت دارد، در بخش های مختلف تحت تاثیر مصلحت اندیشی های خاص و فشارهای سیاسی قرار نگیرد.