آرشیو چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷، شماره ۴۴۷۷
استان ها
۱۸

افزایش مصرف گاز طبیعی در کردستان

دنیای اقتصاد - سنندج : مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در 20 روز اول آبان 97مصرف گاز در بخش های مختلف خانگی، نیروگاه سیکل ترکیبی و واحدهای تولیدی و صنعتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 22 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان، احمد فعله گری با بیان اینکه سال گذشته 2میلیارد و 700میلیون مترمکعب گاز در بخش های مختلف مصرف شده است،گفت: از این میزان 40 درصد مربوط به بخش خانگی، 40 درصد نیروگاه سیکل ترکیبی و بقیه در بخش واحدهای تولیدی و صنعتی مصرف شده است.

فعله گری به شرایط جوی سال جاری که سرما زودتر از سال قبل شروع شده اشاره و اظهار کرد: در 20 روز اول آبان سال جاری حدود 181 میلیون و 97 هزار و 228 مترمکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف خانگی، صنعتی و تجاری مصرف شده که در مدت مشابه سال قبل میزان مصرف 147 میلیون و 867 هزار و 756 متر مکعب بوده است.

وی گفت: در سال های گذشته و طبق برنامه از پیش تعیین شده اولویت شرکت گاز استان کردستان تامین مصارف بخش خانگی است و این شرکت موظف به تامین سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج تا اواخر آبان است که خوشبختانه در سال 96و 8 ماه اول سال جاری تامین سوخت به این نیروگاه به طور کامل انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تامین سوخت مستمر و مداوم در تمام بخش ها را ناشی از افزایش تولید گاز در کشور و همچنین رویکرد شرکت ملی گاز ایران در بحث جایگزینی گاز به جای سایر سوخت های فسیلی دانست. وی اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه توسعه گازرسانی به روستاها و شهرهای استان در منطقه و کشور در وضعیت مناسبی هستیم، به نوعی که ضریب نفوذ گاز استان از میانگین کشوری بالاتر است. فعله گری به برنامه های آینده شرکت گاز کردستان در سال 97 اشاره کرد و گفت: توسعه گازرسانی همچنان ادامه دارد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که همچون گذشته گاز به طور مستمر و مداوم و به صورت کیفی در اختیار مصرف کنندگان استان قرار بگیرد.