آرشیو دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۸۰
بازار دیجیتال
۲۵

از آن سو

اپل دیگر شرکت یک تریلیون دلاری نیست

آی تی ایران : اپل دیگر با ارزش ترین شرکت جهان نیست، این شرکت دیگر یک شرکت یک تریلیون دلاری نیست و البته اوضاع می تواند از این هم بدتر شود. طی روزهای اخیر سهام برخی شرکت های تکنولوژی از جمله اپل سقوط کرده و دو شرکت تریلیون دلاری دنیای تکنولوژی، اپل و آمازون را از ارزش یک تریلیون دلاری پایین کشیده است. تا همین چهارماه قبل ارزش سهام اپل در اوج قرار داشت. وقتی قیمت هر سهم به 207 دلار رسید این شرکت به نخستین شرکت یک تریلیون دلاری بورس آمریکا تبدیل شد. بعد از آن هم قیمت سهام اپل به رشد خود ادامه داد و حتی به 231 دلار به ازای هر سهم نیز رسید.

حالا قیمت سهام اپل با سقوط آزاد مواجه شده و به 172 دلار به ازای هر سهم رسیده و به این ترتیب ارزش این شرکت فعلا به 746 میلیارد دلار رسیده است. این میزان حتی کمتر از ارزش شرکت مایکروسافت است که 753 میلیارد دلار ارزش دارد. البته اپل هنوز از آمازون و گوگل با ارزش تر است اما اگر روند سقوط سهام این شرکت ادامه داشته باشد احتمالا اپل از آنها هم پایین تر خواهد رفت. البته سایر شرکت های تکنولوژی مانند آمازون نیز با سقوط سهام روبه رو بوده اند و آمازون هم که دومین شرکت یک تریلیون دلاری بورس آمریکا بود حالا جایگاهش را از دست داده است. همین دوهفته قبل مدیران اپل اعلام کردند که دیگر آمارهای فروش آی فون را اعلام نمی کنند و گفته شده میزان فروش آی فون 10 آر نیز بسیار کمتر از پیش بینی ها بوده است.

تاسیس مرکز داده گوگل در دانمارک

همکاران سیستم : شرکت گوگل به منظور توسعه هرچه بیشتر پوشش دهی خود در نظر دارد در سواحل دانمارک مرکز داده جدید راه اندازی کند تا بر این اساس پنجمین مرکز داده گوگل در اروپا به کار گرفته شود. شرکت گوگل منطقه ای را در خارج از شهر فردریکا در سواحل شرقی دانمارک، در قسمت غربی شهر کپنهاگ که پایتخت دانمارک محسوب می شود شناسایی کرده است. مرکز داده جدید دانمارکی گوگل با فاصله بسیار کوتاه از دو مرکز داده شرکت اپل که در منطقه مشابه راه اندازی شده است، بنا خواهد شد. شرکت اپل نخستین بار سال 2015 میلادی نخستین مرکز دا ده خود در شهر جوتلند دانمارک را بنا کرد.