آرشیو پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۸۳
فرهنگ و هنر
۱۴

کوتاه از فرهنگ و هنر

دیدار با فرهاد حسن زاده در کتابفروشی افق

دنیای اقتصاد: برنامه دیدار و گفت وگو با فرهاد حسن زاده نویسنده کودک و نوجوان عصر امروز پنج شنبه در کتابفروشی نشر افق برگزار می شود.

در دعوتنامه این برنامه نوشته شده است: «بعضی از نویسنده ها این جوری اند؛ تودرتو. سبیل کلفت می گذارند، ولی با صدای آرام گپ می زنند. قصه طنز می نویسند، ولی کم تر می خندند. بیش تر اوقات احساس تنهایی می کنند، ولی دوستان زیادی دارند. برای خودشان سن وسالی دارند، ولی از کودکی و نوجوانی فاصله نگرفته اند. کلی جایزه داخلی و خارجی گرفته اند، ولی ساده و صمیمی اند. بیایید یک روز از زندگی مان را با یک نویسنده این جورکی بگذرانیم؛ با فرهاد حسن زاده؛ برنده دیپلم افتخار IBBY و نویسنده تقدیری جایزه هانس کریستین آندرسن.» علاقه مندان برای حضور در نشست دیدار و گفت وگو با فرهاد حسن زاده می توانند ساعت 16 به کتابفروشی نشر افق واقع در خیابان انقلاب، کنار سینما سپیده، نبش کوچه اسکو مراجعه کنند.

رونمایی کتاب جولیان بارنز در کافه کتاب رود

دنیای اقتصاد : کتاب «فقط یک داستان» به قلم جولیان بارنز که اخیرا با ترجمه سهیل سمی از سوی نشر نو منتشر شده است، امروز با حضور سهیل سمی، اسدالله امرایی، امیرحسین خورشیدفر و علی عبداللهی رونمایی می شود.

این مراسم که با معرفی و ارائه ویژگی های کتاب و نویسنده و ترجمه آن همراه خواهد بود، امروز پنج شنبه هفتم آذرماه از ساعت 17 در کافه کتاب رود واقع در خیابان کریم خان، نبش خیابان شهید سپهبد قرنی، جنب بانک تجارت، پلاک 196، واحد اول غربی برگزار خواهد شد. کتاب های دیگری از جولیان بارنز پیش از این در ایران به فارسی ترجمه و منتشر شده بود که از آن میان می توان به «درک یک پایان»، «هیاهوی زمان» و «طوطی فلوبر» اشاره کرد.