آرشیو شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۸۴
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

بررسی بحران های کارگری در تجارت فردا

«کدام سیاست ها منجر به تشدید بحران های کارگری شده است؟» این پرسش با تیتر اصلی «دشمن کارگر» تصویر جلد این هفته «تجارت فردا» را به خود اختصاص داده است.

تجارت فردا معتقد است: «آتشی که در نیستان هفت تپه افتاده پیش از این بسیاری از بنگاه های ما را به خاکستر نشانده است. هیزم این آتش را سیاست گذاری غلط اقتصادی فراهم کرده، کبریتش را خصوصی سازی نادرست کشیده، فضای نامساعد کسب وکار و نااطمینانی، روی آن بنزین ریخته و در نهایت دود آن بیش از همه به چشم کارگران رفته است.» همچنین دو عنوان «سنگین و سرگردان؛ تاوان تعلیق حل ابرچالش های اقتصادی را چه کسی می پردازد؟» و «همه می دانند؛ روی پرچم اقتصاد جریان اصلی چه نوشته شده است؟» در جلد شماره 296 تجارت فردا فرصت بازتاب پیدا کرده اند.تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» است که شنبه هر هفته منتشر و در سراسر کشور توزیع می شود. بهای این هفته نامه 100 صفحه ای دوازده هزار تومان است.

انتشار کتاب های استاد دانشگاه تهران در انگلستان

دو کتاب با عناوینPRINCIPLES AND FUNDAMENTALS OF ISLAMIC MANAGEMENT «اصول و مبانی مدیریت اسلامی» و ORGANIZATIONAL BEHAVIOR MANAGEMENT: AN ISLAMIC APPROACH «مدیریت رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی» نوشته دکتر سید محمد مقیمی استاد گروه مدیریت دولتی دانشگاه تهران در انگلستان منتشر شد.

مولف در تدوین کتاب اصول و مبانی مدیریت اسلامی، ضمن مفهوم شناسی سازمان و مدیریت از دیدگاه اسلام و تبیین فرآیند شکل گیری و رویکردهای مدیریت اسلامی، با عنایت به کارکردهای اصلی مدیریت، مباحث کتاب را در قالب هشت فصل تنظیم کرده است. کتاب مدیریت رفتار سازمانی با رویکرد اسلامی نیز شامل مبانی رفتار سازمانی و مباحث رفتار سازمانی در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی مبتنی بر آموزه های اسلامی است که در قالب 10 فصل به نگارش درآمده است. این دوکتاب برای استفاده دانشجویان، محققان و مدیران سازمان ها و شرکت های بخش خصوصی و دولتی در نوامبر سال 2018 میلادی از سوی انتشارات امرالد Emerald Publishing در کشور انگلستان منتشر شده و به قیمت 100 دلار در دسترس علاقه مندان است.