آرشیو دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۸۶
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ و هنر

ترکیب تنبور و بلوز در کنسرت تهمورس پورناظری

ایسنا : با بهره گیری از عناصر بلوز کلاسیک، متونی از شعرای قدیمی فارسی و موسیقی صوفی، «تهمورس پورناظری» و «ژوزت بوشل مینگو» در سوئد به اجرای برنامه می پردازند. این نخستین همکاری میان این خواننده و آهنگساز است که در آن به اجرای موسیقی تنبور و بلوز می پردازند.

این اثر بر اساس اشعار ترجمه شده خیام است و با بهره گیری از عناصر بلوز کلاسیک، متونی از شعرای قدیمی فارسی و موسیقی صوفی و با تمرکز بر ساز تنبور طراحی شده است. این دو هنرمند ابتدا هفتم دسامبر (جمعه شانزدهم آذرماه) در «فشینگ»، یکی از مراکز اصلی اجرای موسیقی جز در استکهلم، و دو روز بعد از آن در شهر استکهلم با همکاری سازمان تئاتر ملی سوئد ریکستئاترن به اجرای برنامه می پردازند. «ژوزت» کارگردان، خواننده، بازیگر و تهیه کننده انگلیسی است که پیش از این در نمایش Lion King با موسیقی «التون جان» روی صحنه رفته و در حال حاضر مدیر بازیگری کالج دراماتیک استکهلم است. «تهمورس پورناظری» سی دی این اثر را نیز منتشر می کند و قرار است در هفته جاری یک ترک با نام «آزادی» از این اثر منتشر شود.

صدای حنجره زخمی زاگرس در تالار وحدت

مهر : ایرج رحمانپور معروف به «حنجره زخمی زاگرس» جمعه شانزدهم آذر ماه تازه ترین کنسرت خود را همراه گروه «هانای» در تالار وحدت برگزار می کند.

این هنرمند در کنسرت پیش رو مجموعه ای از آثار ماندگارش را برای مخاطبانش اجرا خواهد کرد. سرپرستی گروه «هانای» در این اجرا را امیر نوروزی برعهده دارد. بابک پیمانی نوازنده سازهای کوبه ای، علیرضا عقیقی نوازنده تار، شاهرخ پیمانی نوازنده سرنا، مهدی مرتضایی نوازنده سنتور و کسری زرین قلم نوازنده کمانچه باس دیگر اعضای گروه «هانای» هستند. کنسرت ایرج رحمانپور ساعت 21 در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.