آرشیو سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷، شماره ۳۳۰۱
حوادث
۱۱

اخاذی با نامه های تهدیدآمیز

شرق: مردی که با ارسال نامه های تهدیدآمیز قصد داشت از فرد ثروتمند و یک پزشک مشهور اخاذی کند، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما، روز سوم مهرماه پرونده ای با موضوع تهدید به قتل از کلانتری 102 نیاوران به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی پرونده پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در محل کارم در منطقه جمشیدیه مشغول انجام کارهای روزمره بودم که آبدارچی شرکت نامه ای را به من تحویل داد. ظاهر نامه ساده و بدون تمبر و آدرس پستی بود. روی آن نوشته بود به دست مهندس… یعنی من برسد. نامه را که باز کردم با دو برگ نامه تایپ شده مواجه شدم که در آن نویسنده نامه پس از کلی تهدید از من درخواست 350 میلیون تومان کرده و نوشته بود مجددا تماس می گیرد و نحوه تحویل پول را اطلاع خواهد داد». شاکی در ادامه اظهارات خود گفت تهدیدهای فرد ناشناس موجب سلب آرامش و نگرانی او و خانواده اش شده است و این شخص یک ماه پس از ارسال اولین نامه، چند بار او و خانواده اش را از طریق تماس با خطوط تلفن همراه متعلق به اعضای خانواده اش تهدید کرده و در ادامه این تهدیدات، نامه دوم خود را ارسال کرده است و همچنان به تهدیدات خود ادامه می دهد. کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات این فرد تحقیقات خود را برای شناسایی فرد تهدیدکننده آغاز کردند و با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی متهم شدند و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. با دستگیری متهم و مواجهه حضوری با شاکی پرونده مشخص شد متهم چند سال قبل به عنوان کارگر خدماتی در منزل شاکی حضور و تردد داشت و به همین دلیل از وضعیت مالی، شرایط زندگی، محل زندگی و کار وی شناخت کاملی داشت و پس از گذشت سال ها از آن ماجرا، با انگیزه اخاذی مالی اقدام به ارسال نامه و برقراری تماس های تهدیدآمیز کرده است.

در زمان دستگیری متهم و در بازرسی از منزل او نامه تهدیدآمیز دیگری این بار خطاب به یکی از پزشکان سرشناس مقیم تهران به دست آمد که متهم در این نامه نیز پزشک مورد نظر را به دلایل واهی تهدید کرده بود. سرهنگ کارآگاه علی ولیپورگودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با تکمیل پرونده، متهم با صدور قرار قانونی از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شده است».