آرشیو پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۶۹۴۱
اجتماعی
۲۱

اخبار

بازنشستگی 69 ساله ها با 11 سال سابقه کار

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر؛ طبق قانون کسانی را که 69 سال سن و 11 سال سابقه بیمه پردازی دارند بازنشسته می کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر، صندوق جوانی است و خوشبختانه در ایام اخیر استقبال خوبی از آن به عمل آمده و میزان مراجعات عشایر برای استفاده از امکانات بیمه بسیار بیشتر از قبل شده است، اظهار کرد: طبق آخرین گزارش ها، میزان حق بیمه دریافتی، 28 درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.

وی افزود: بویژه در دو سه ماه اخیر رشد بیمه شدگان بالاتر بوده و برای ما مسئولیت سنگینی دارد. باید نظام تعادل درآمد هزینه صندوق را مدیریت کنیم به نحوی که گرفتار مشکلات دیگر صندوق ها نشویم. واعظ مهدوی ادامه داد: امسال طبق قانون کسانی را که 69 سال سن و 11 سال سابقه بیمه پردازی دارند بازنشسته می کنیم. پرداخت مستمری به بازنشستگان سال های قبل هم ادامه دارد و شمار بازنشستگان ما به بیش از 36 هزار نفر رسیده است.

انتصاب رئیس جدید سازمان حج و زیارت

حکم علیرضا رشیدیان، به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن این حکم سیدعباس صالحی خطاب به علیرضا رشیدیان اظهار داشت: «امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال و هماهنگی با نماینده محترم ولی فقیه در حج و زیارت ضمن بهره گیری از نیروهای کارآمد و باتجربه در جهت تقویت و گسترش برنامه های مرتبط با حج و زیارت و ارائه خدمات به زائران بیت الله الحرام و عتبات عالیات موفق و موید باشید.» علیرضا رشیدیان، استاندار پیشین استان خراسان رضوی در دولت یازدهم و دولت دوازدهم است. وی تحصیلکرده دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی است. رشیدیان همچنین مسئول نظارت و بازرسی حوزه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بوده است.