آرشیو پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۹۳۷۶
بین الملل
۹

مسکو: غرب هیچ مدرکی ندارد که ایران قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است

یک دیپلمات روس در سازمان ملل می گوید که غربی ها هیچ مدرکی دال بر نقض قطعنامه شورای امنیت از طرف ایران ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک دیپلمات روس می گوید که غرب هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است، ندارد.

«فئودور استرزیزوفسکی» سخنگوی روسیه در سازمان ملل در این مورد به خبرگزاری تاس گفت: «بریتانیا و فرانسه که جلسه شورای امنیت را برای بررسی گزارش ها درباره آزمایش های موشکی ایران تشکیل دادند، نتوانستند هیچ مدرکی در زمینه اینکه قطعنامه های شورای امنیت نقض شده اند، ارائه دهند.»

وی در پاسخ به نتیجه نشست شورای امنیت که پشت درهای بسته برگزار شد هم گفت: «فدراسیون روسیه هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه ایران روز اول دسامبر آزمایش موشک بالستیک انجام داده است که قابلیت حمل تسلیحات هسته ای داشته باشد، ندارد.»استرزیزوفسکی گفت که نه بریتانیا و نه فرانسه هم هیچ مدرکی در این مورد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل ارائه ندادند. وی در ادامه گفت که مسکو از غرب خواست تا به جای اعمال تحریم های جدید علیه ایران، با این کشور تعامل داشته باشد.

این دیپلمات روس همچنین گفت: «ما فکر نمی کنیم که ایران قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است. در این قطعنامه یک خواسته مطرح شده و ممنوعیتی آنطور که شرکای غربی ما در زمینه منع فعالیت های ایران در مورد موشک های بالستیکی هسته ای مدنظر دارند، وجود ندارد.»