آرشیو دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۹۲
بازار موبایل
۲۷

خبر

افزایش 19 درصدی واردات تلفن همراه

مهر : طی 8 ماه امسال 280 میلیون و 401 هزار دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شد که حکایت از رشد 19 درصدی واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه با هدف شناسنامه دار شدن یکی از پرمصرف ترین کالاهای وارداتی کشور و مبارزه سیستمی با قاچاق تلفن همراه، از 14 آذرماه سال گذشته پیاده سازی و اجرا شد تا صرفه اقتصادی قاچاق گوشی از بین رفته و حقوق مصرف کنندگان آن رعایت شود.

بررسی تازه ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می دهد، در هشت ماه سال جاری 280 میلیون و 401 هزار دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده است که 95/ 0 درصد از ارزش کل واردات در این مدت را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 235 میلیون و 778 هزار دلار گوشی تلفن همراه به کشور وارد شده بود که 69/ 0درصد از ارزش کل واردات را شامل می شد. به این ترتیب آمار نشان می دهد که واردات گوشی تلفن همراه در 8 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 93/ 18 درصد افزایش یافته است.

خدمات مخابراتی به اتباع خارجی دارای مجوز ارائه می شود

مهر : شرکت مخابرات ایران اعلام کرد:امکان ارائه تمامی سرویس ها و خدمات مخابراتی (تلفن ثابت، اینترنت و موبایل) به اتباع خارجی دارای مجوز فراهم است. شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: تمامی خدمات و سرویس های مخابرات به اتباع خارجی دارای مجوز با توجه به مدارک و مستندات قانونی ارائه می شود. براین اساس تمامی اتباع خارجی قانونی و دارای مجوز (کد فراگیر یا کد آمایش) می توانند از انواع خدمات مخابراتی و ارتباطی مربوط به شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور بهره مند شوند.این اتباع می توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی نسبت به دریافت خدمات و سرویس های مخابراتی اقدام کنند. چندی پیش موضوعی در شبکه های اجتماعی مطرح شده بود مبنی بر اینکه مهاجران افغان برای آنکه سیم کارتشان در ایران قطع نشود، باید آن را به اسم یک ایرانی ثبت کنند. در این زمینه وزیر ارتباطات تاکید کرد: مردم خوب افغانستان که در ایران زندگی می کنند مشکلی برای مالکیت سیم کارت تلفن همراه یا خط تلفن ثابت ندارند. برخی حضور غیرقانونی دارند که طبیعتا نمی توانند از خدمات ارتباطی استفاده کنند.