آرشیو چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۲۴۸
اقتصاد
۱۱

عدد و رقم

15 هزار میلیارد تومان

برای بسته های حمایتی

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در جلسه صبح امروز این فراکسیون خبر داد.

بهرام پارسایی در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست فراکسیون امید با حضور محمدباقر نوبخت گفت: آقای نوبخت در این جلسه توضیحاتی را درباره لایحه بودجه سال 98 و تمهیدات دولت در این لایحه ارایه کردند.

وی افزود: نمایندگان هم در این جلسه نقطه نظرات خود را درباره بودجه مطرح و تاکید کردند که باید بودجه مدیریت و جمع بندی لازم انجام شود زیرا با توجه به تحریم ها و احتمال کاهش درآمدها بودجه نیازمند برنامه ریزی جدی است.

پارسایی اضافه کرد: آقای نوبخت در این جلسه عنوان کرد که بین 10 تا 15 هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای بسته های حمایتی پیش بینی شده است.

90 هزار تومان

سود سهام عدالت

مشاور رییس سازمان خصوصی سازی، میزان سود سهام مشمولان عادی سهام عدالت را تشریح کرد. سیدجعفر سبحانی، مشاور رییس سازمان خصوصی سازی درباره رقم و زمان پرداخت سود سهام عدالت اظهار کرد: توزیع سود سهام عدالت حدود 6 میلیون نفر از مشمولان کمیته امداد و بهزیستی به مبلغ 175 هزار تومان آغاز شده است و بقیه مشمولان سهام عدالت امسال حدود 90 هزار تومان سود سهام دریافت خواهند کرد. وی افزود: مشمولان مددجوی کمیته امداد و بهزیستی، 50 درصد بیشتر از سایر مشمولان سهام عدالت عادی، سهم دریافت خواهند کرد. سبحانی تاکید کرد: مشمولان مددجوی کمیته امداد و بهزیستی سال گذشته 150 هزار تومان سود سهام عدالت گرفته بودند که این رقم در سال جاری 16 درصد افزایش یافته است. سبحانی در پایان گفت: نمی توانیم برای پرداخت سود به مردم مدت زمان معینی را تعریف کنیم زیرا به صورت مرحله ای سودهای مشمول شده را از شرکت های سرمایه گذار دریافت کرده و به حساب سهامداران واریز می کنیم.