آرشیو شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۹۶
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

روبات وکتور به الکسا متصل می شود

آی تی ایران : روبات وکتور (Vector) ساخت شرکت آنکی (Anki) بدون شک یکی از بامزه ترین و جذاب ترین اسباب بازی های روباتیک است که هر کسی علاقه مند به داشتن آن است. جالب است بدانید تیم پشت ساخت این روبات کوچک 180 دلاری انیمیتورهای سابق شرکت پیکسار و DreamWorks هستند. وکتور نسل پیشرفته تر روبات کوزمو (Cozmo) است که به خاطر داشتن عواطف و امکان شناسایی چهره افراد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از هفته آینده این روبات با اتصال به الکسای آمازون دارای مزیت های مختلف جدیدی خواهد شد از جمله پاسخ به پرسش های مختلف یا امکان انجام کارهای جدیدتر. از آن زمان به بعد تمام قابلیت های الکسا به روبات وکتور هم منتقل می شود البته به جز بعضی از آنها مثل استریم موسیقی یا تماس تلفنی و خواندن کتاب صوتی. با این امکان روبات وکتور کاربردهای روزانه بهترین پیدا می کند.

سامسونگ نسخه 15 اینچی لپ تاپ Notebook 9 Pen را معرفی کرد

فارنت : نمایشگاه CES 2019 چند هفته دیگر برگزار خواهد شد و اکثر شرکت ها محصولات خود را در این رویداد معرفی خواهند کرد. با این حال سامسونگ از همین حالا شروع به معرفی محصولات خود کرده است. سامسونگ امروز به تازگی نسخه بهبودیافته لپ تاپ Notebook 9 Pen را معرفی کرد. این لپ تاپ پیش از این در اندازه 13 اینچی عرضه شد اما حالا شاهد عرضه نسخه 15 اینچی هم هستیم. نسخه معمولی این لپ تاپ البته مدل بزرگ تر داشت، اما حالا نسخه تبدیل شونده آن هم بزرگ شده است.

یکی از بزرگ ترین امکانات لپ تاپ Notebook 9 Pen قلم S Pen بهبودیافته است. همانند گوشی هوشمند نوت 9 این قلم سرعت بالاتری دارد و دوبرابر سریع تر شده است. همچنین سامسونگ به شما امکان شخصی سازی بیشتر قلم را می دهد و می توانید شکل طراحی خود را تغییر دهید. می توانید این قلم را در رنگ زرد تهیه کنید که یک ترکیب رنگی تازه از سوی سامسونگ است. بقیه امکانات لپ تاپ Notebook 9 Pen هم مانند نسخه سال پیش است. یکسری تغییرات کلی به وجود آمده است. سامسونگ قول داده که پردازنده نسل هشتم اینتل در این محصول قرار داشته باشد. وای فای گیگابیتی و همچنین گزینه های درگاه های لپ تاپ هم کاملا تغییر کرده است. دو درگاه Thunderbolt 3، یک درگاه USB-C، درگاه میکروفن و هدفون و یک اسلات میکرو اس دی در این دستگاه وجود دارد. بدون بررسی دقیق محصول نمی توان با قطعیت گفت که سامسونگ توانسته مشکلات اصلی نسخه قبلی را برطرف کند یا خیر. این لپ تاپ پیش از این یک حس ارزان بودن و پلاستیکی بودن داشت. همچنین باتری آن هم دوام جالبی نداشت. سامسونگ اعلام کرد که این محصول در سال آینده عرضه خواهد شد، اما تاریخ دقیقی ارائه نداد.