آرشیو یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۹۷
فرهنگ و هنر
۳۲

رویداد

یادمان علی معلم در فرهنگسرای ارسباران

دنیای اقتصاد : یادمان زنده یاد علی معلم، مدیر مسوول و سردبیر نشریه دنیای تصویر در قالب چهارصد و نود و دومین نشست باشگاه فیلم تهران با حضور خانواده این هنرمند و جمعی از اهالی سینما امروز یکشنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

علی معلم علاوه بر تدریس و نقد فیلم سه دوره عضویت در هیات انتخاب فیلم ایران برای آکادمی اسکار را بر عهده داشت. او مجری، تهیه کننده و پایه گذار جشن سینمایی/ تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) بود که نخستین جشنواره سینمایی بخش خصوصی در ایران محسوب می شود. علی معلم 23 اسفندماه 1395 در سن 54 سالگی به دلیل ایست قلبی در محل کارش درگذشت. علاقه مندان برای حضور در نشست یادمان زنده یاد علی معلم می توانند ساعت 18 به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان ، خیابان جلفا مراجعه کنند.

آلبوم موسیقی ایرانی، برگزیده رادیوی اسپانیا شد

آلبوم موسیقی «با فراقت چند سازم» به آهنگسازی سپیده مشکی و خوانندگی مجتبی عسگری به عنوان یکی از سه آلبوم برگزیده ماه دسامبر رادیو «موندوفونیاس» اسپانیا انتخاب شد. در توضیح محتوای این آلبوم آمده است: «با فراقت چند سازم» اثری به آهنگسازی سپیده مشکی و آواز مجتبی عسگری است. در این آلبوم مخاطب با یک رپرتوار کاملا کلاسیک روبه رو است.

این اثر در مایه چهارگاه ساخته شده و با پیش درآمد آغاز می شود و در ادامه ساز و آواز، روند صحیح خود را در گوشه های مختلف دستگاه طی می کنند. در جواب آوازها نیز سعی شده از تنوع سازی موجود در گروه نوازی استفاده شود. این در حالی است که اعضای گروه «آن» که در این آلبوم هنرنمایی کرده اند، سال ها در گروه های مختلفی از جمله گروه «شیدا» به سرپرستی زنده یاد محمدرضا لطفی همکاری داشته اند. این آلبوم از سوی موسسه فرهنگی- هنری «پرده هنر موسیقی» منتشر شده است.