آرشیو دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۹۸
نفت و پتروشیمی
۱۱

خبر

تمدید مهلت ثبت نام کارت سوخت

شانا : مهلت ثبت نام کارت سوخت المثنی برای آن دسته از مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت که از مرحله نخست ثبت نام جا مانده اند، به مدت یک هفته تا شنبه یکم دی ماه تمدید شد.

در اطلاعیه شماره هفت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران آمده است: «با توجه به درخواست های مکرر هموطنان، مهلت ثبت نام کارت سوخت المثنی برای آن دسته از مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت که از مرحله نخست ثبت نام جا مانده اند، به مدت یک هفته تا شنبه یکم دی ماه تمدید شد. مالکان خودرو و موتورسیکلت می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.mob.gov.ir، اپلیکیشن خدمات دولت همراه و کد دستوری #4* و خودروهای عمومی و دولتی نیز به دفاتر پلیس 10+ برای ثبت درخواست کارت سوخت خود مراجعه کنند.»

برنامه مکزیک برای رشد50 درصدی تولید

شانا : مکزیک قصد دارد با برنامه «نجات پیمکس» تولید نفت خود را 50 درصد افزایش دهد.به گزارش رویترز از مکزیکوسیتی، شرکت دولتی نفت مکزیک موسوم به پیمکس مکزیک اعلام کرد: این کشور قصد دارد در 6 سال آینده تولید نفت و گاز خود را حدود 50 درصد افزایش دهد. اکتاویو رومرو، مدیرعامل شرکت پیمکس گفت: دولت جدید مکزیک سرمایه گذاری در اکتشاف را هر سال حدود 10 درصد افزایش می دهد تا جلو روند کاهشی تولید نفت این کشور را بگیرد. مانوئل روپیز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک که از آغاز ماه دسامبر امسال کار خود را آغاز کرده، قصد دارد شرکت پیمکس را که درگیر بدهی شدید است، احیا کند. تولید نفت شرکت پیمکس از حدود 3 میلیون و 400 هزار بشکه در روز در سال 2004 میلادی اکنون به کمتر از یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسیده است.