آرشیو دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۹۸
بازرگانی
۵

خبر بنگاه ها

تکمیل زنجیره های تولید، راهبرد توسعه منطقه آزاد ماکو

گروه بنگاه ها : مطالعات اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو نشان می دهد تکمیل زنجیره های تولید راه اصلی توسعه این منطقه است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام این مطلب گفت: اقدامات عمرانی و توسعه ای منطقه باید براساس مدل و الگوی مشخصی و در راستای رسیدن به اهداف توسعه ای در ماکو صورت گیرد؛ ضمن اینکه با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک منطقه آزاد ماکو در نقطه محروم مرزی کشور، این منطقه بستر مناسبی برای تبدیل به سکوی صادراتی و توسعه این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی ها تا سال 1400 هیچ روستایی بدون آب شرب در منطقه آزاد ماکو وجود نخواهد داشت، گفت: با وجود اینکه 27 درصد درآمد سازمان از منابع وارداتی کاهش پیدا کرده ولی رویکرد ما تولید ثروت در منطقه است. وی در مراسم روز پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی ماکو گفت: با توجه به ارائه تسهیلات مناسب برای کشت گلخانه ای از سوی دولت، مطالعات و توافقات اولیه انجام شده است. همچنین یکی از برنامه های سازمان مناطق آزاد توسعه کشاورزی 20 هزار هکتار از اراضی پایاب سد کرم آباد است. وی ابراز امیدواری کرد: تا نوروز 1398 پروازهای بین المللی برای ترکیه از فرودگاه ماکو آغاز می شود و تا پایان سال 98 نیز تعریض خیابان امام ماکو به اتمام می رسد. سلیمانی از اتمام تمام پروژه های نیمه تمام عمرانی تا نیمه اول سال 98 خبرداد و افزود: پروژه مطالعاتی خیابان ساحلی زنگبار شروع شده است و در آینده ای نزدیک این پروژه کلنگ زنی خواهد شد.

پاکستان فرصت مناسب برای صنعت سنگ ایران

گروه بنگاه ها : پاکستان به فرصتی مناسب برای صنعت سنگ ایران تبدیل شده و در این راستا شرکت های ایرانی در نمایشگاه سنگ این کشور شرکتی گسترده دارند. سیدمحمد دهقان، مدیرعامل گروه کارخانه های سنگ سالار با اعلام این مطلب گفت: بازار پاکستان بستر مناسبی برای دسترسی به بازارهای جهانی است و صادرات به این کشور عملا مقدمه نفوذ به بازارهای شرقی کشور است. وی افزود: چهاردهمین نمایشگاه صنعت ساختمان پاکستان 24 آذر اغاز شده و 26 آذر در شهر کراچی به کار خود پایان می دهد.