آرشیو دو‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۴۹۸
بازار دیجیتال
۲۵
معرفی کتاب

ساتیا نادلا به روایت خودش

کتاب Hit Refresh کتابی به قلم ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت است. این کتاب از زندگی خصوصی نادلا در حیدرآباد هند شروع می شود و زندگی او را ادامه می دهد تا رسیدن او به مایکروسافت و فعالیت های او در بخش سرویس ابری مایکروسافت تا هم کلام شدن او با استیو بالمر و بیل گیتس و در نهایت رسیدن به بالاترین سمت مهم ترین کمپانی نرم افزاری جهان. ساتیا نادلا این کتاب را حدود یک سال پیش منتشر کرد. او از سال 2014 مدیرعامل مایکروسافت است و تجربه باارزشی در این زمینه دارد.

به گفته او در بخشی از کتاب، نادلا همه عمرش را در مایکروسافت گذرانده و زمانی که وارد مایکروسافت شد حال این شرکت خوب نبود و او موفق شد روحی تازه به این شرکت بدهد. پیشرفت های مایکروسافت در زمینه های مختلف هم این موضوع را کاملا تایید می کند. اگر شما هم دوست دارید ببینید چطور مایکروسافت در کمتر از 5 سال اینگونه متحول شده، بهترین گزینه برای تعریف کردن این ماجرا خود مدیرعامل آن است. مقدمه این کتاب هم بیل گیتس نوشته است که خواندن آن را حتما توصیه می کنیم.

ساتیا نادلا در ایالت Andhra Pradesh (یکی از 29 ایالت هند) و شهر Anantapur در هندوستان متولد شد. پدر او یک کارمند ساده در دولت و بخش خدمات اداری هند بود. نادلا تحصیل را در یک مدرسه دولتی آغاز کرد و سال 1988 هم از دانشگاه مدرک مهندسی برق را گرفت. او تصمیم گرفت تا تحصیل را در آمریکا ادامه دهد و سال 1990 موفق شد فوق لیسانس خود را از دانشگاه ویسکانسیل آمریکا در رشته علوم کامپیوتر بگیرد. بعد از آن هم مدرک MBA (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) را از دانشگاه شیکاگو گرفت.