آرشیو پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۴۵۰۱
فرهنگ و هنر
۱۴

یکه تازی فیلم هومن سیدی در جشن منتقدان

دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران با معرفی برگزیدگان امسال برگزار شد. اولین بخش این جشن به سینمای کودک و نوجوان اختصاص داشت که برترین آنها در چهل سالگی انقلاب اسلامی معرفی شدند. جایزه بهترین فیلم نامه به «باشو، غریبه کوچک» کانون پرورش فکری کودکان و جوانان اختصاص پیدا کرد.

جایزه بهترین کارگردانی به کیومرث پوراحمد اهدا شد و ترانه علیدوستی و مهدی باقر بیگی به عنوان چهره های برتر سینمای کودک و نوجوان از طرف انجمن منتقدان انتخاب شدند. فرخ هاشمیان بازیگر فیلم «بچه های آسمان» ساخته مجید مجیدی هم به عنوان برترین بازیگر کودک و نوجوان چهل سال سینمای انقلاب شناخته شد. جایزه بهترین فیلم بخش نوجوان چهل سالگی سینمای کودک و نوجوان هم به بهرام بیضایی برای فیلم «باشو غریبه کوچک» اهدا شد. در بخش اصلی جوایز منتقدان، جایزه بهترین موسیقی متن به سهراب پورناظری برای فیلم شعله ور اهدا شد. در ادامه تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به فرهاد اصلانی برای «مغزهای کوچک زنگ زده» رسید. تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن به سحر دولتشاهی برای فیلم «عرق سرد» اهدا شد. اما در بخش بهترین بازیگر زن و مرد هم یک لوح افتخار اهدا شد و هم یک تندیس.

تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد به نوید محمدزاده برای فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» رسید و لوح افتخار این بخش به امین حیایی برای فیلم شعله ور تعلق گرفت. دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن سهم باران کوثری برای «عرق سرد» بود و تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن به سارا بهرامی برای فیلم «دارکوب» اهدا شد. در بخش فیلمنامه هم دو جایزه اهدا شد. دیپلم افتخار به حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست برای فیلم «شعله ور» اهدا شد و تندیس بهترین فیلمنامه به هومن سیدی برای فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» رسید. تندیس بهترین کارگردانی نیز به هومن سیدی برای «مغزهای کوچک زنگ زده» تعلق گرفت. تندیس بهترین فیلم هم به سعید سعدی تهیه کننده «مغزهای کوچک زنگ زده» تقدیم شد. وی این جایزه را ارزشمند دانست.