آرشیو پنج‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۷۹
حوادث
۱۰

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خبر داد: احداث 10 هزار واحد مسکن محرومین در کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از احداث 10 هزار واحد مسکن محرومین در کشور توسط بسیج خبر داد و گفت: تا پایان امسال هشت هزار گروه جهادی محله محور در کشور تشکیل می شود.

سرتیپ غلامحسین غیب پرور در گفت وگو با فارس در رشت، اظهار کرد: بسیج تاکنون 10 هزار و 990 گروه جهادی در کشور ایجاد کرده که چهار هزار گروه آن تنها طی یک سال و نیم اخیر شکل گرفته است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک بسیج با کمیته امداد درخصوص ساخت مسکن محرومین افزود: بر اساس تفاهم نامه مشترک، 10 هزار واحد مسکونی را بسیج در مناطق مختلف کشور خواهد ساخت که بخشی از آن تاکنون به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ساخت مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: بخشی از این مسکن توسط سپاه های استانی از طریق منابع بسیج و خیرین و بخشی دیگر با منابع دولت احداث شده است که تنها در یک فاز 700 واحد و در فاز دیگر 200 واحد آن به بهره برداری رسیده است.غیب پرور از تشکیل گروه های جهادی محله محور در کشور خبر داد و گفت: به ازای هر پایگاه مقاومت در کشور یک گروه جهادی در حال شکل گیری است که تاکنون 3000 گروه جهادی محله محور در کشور تشکیل شده است. وی با بیان اینکه بسیج در فاز اول برنامه باید 38 هزار گروه جهادی محله محور را تشکیل دهد تصریح کرد: بسیج تا پایان سال با تشکیل 5000 گروه جهادی محله محور جدید 8000 گروه جهادی محله محور را در سطح کشور تشکیل خواهد داد.