آرشیو شنبه ۱ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۰۲
گردشگری
۱۷
تجربه جهانی

ترکیه دیتاسنتر گردشگری راه اندازی می کند

وزارت فرهنگ و گردشگری در ترکیه به تازگی اعلام کرده است که با اختصاص یک سرمایه گذاری کلان در نظر دارد دیتاسنتر و مراکز داده پیشرفته ای را راه اندازی کند. به گزارش «ایسنا»، این کشور در نظر دارد با راه اندازی دیتاسنترهای مخصوص گردشگری و تحلیل اطلاعات مربوطه، بتواند به تحلیل ورود و خروج مسافران خارجی، میزان درآمدزایی حاصل از ورود گردشگران از کشورهای مختلف به ترکیه، میزان مخارج آنها و پاسخ به تفریحات موردنیاز و نیاز و خواسته های آنها بپردازد.

طبق گفته های وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به نقل از دیلی صباح، این کشور به این ترتیب قصد دارد میزان ورود گردشگران خارجی را به دو برابر افزایش دهد؛ به گونه ای که در سال 2023 میلادی این میزان را به 70 میلیون گردشگر برساند. بر اساس تازه ترین آمارهای منتشر شده، حجم ورود گردشگران خارجی به این کشور در سال 2018 میلادی از مرز 40 میلیون نفر نیز عبور کرده است که بیشتر آنها از کشورهای ایران، گرجستان، آلمان و روسیه هستند که به این کشور سفر کرده اند. کارشناسان بر این باورند که راه اندازی این دیتاسنترها کمک بسزایی به رونق صنعت توریسم و خروج ترکیه از بحران های اقتصادی خواهد کرد و همان طور که گردش مالی ناشی از ورود و خرید گردشگران خارجی به این کشور تاکنون به زیرساخت های اقتصادی این کشور کمک کرده است، از این پس نیز به کمک آن خواهد آمد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، پس از بحران های امنیتی و سیاسی که ترکیه طی چند سال اخیر پشت سرگذاشت، این کشور مصمم شد بار دیگر گردشگری خود را احیا کند و برای تحقق این امر، چاره ای جز ایجاد ثبات و امنیت و بازاریابی فعالانه تر نداشت؛ تجربه ای که نهایتا منجر به موفقیت شد و این کشور توانست در سال 2017 بیش از 32 میلیون گردشگر خارجی را جذب کند و هم اکنون این روند روبه رشد به لطف واحد پول ارزان تر از گذشته چنان سرعت گرفته که کارشناسان پیش بینی می کنند این کشور تا پایان سال 2018 از رکورد سال 2014 خود در جذب گردشگر عبور خواهد کرد.