آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۰۳
خودرو
۱۶

جهان خودرو

فراخوان فورد در آمریکا و کانادا

دنیای اقتصاد : شرکت خودروسازی فورد موتور 874 هزار دستگاه از پیکاپ های خود را در آمریکای شمالی فراخوان داده است. دلیل این فراخوان وجود نقص فنی در موتور این خودروها اعلام شده که ممکن است موجب افزایش ریسک آتش سوزی شوند.

دومین خودروساز بزرگ آمریکا خاطرنشان کرده است که این فراخوان، خودروهای پیکاپ 150 اف تولید شده میان سال های 2015 تا 2019 به همراه خودروهای فورد اف 250 سال های 2017 تا 2019 و نیز اف450 و اف 550 را شامل می شود. فورد در نامه ای به مراجع ذی صلاح آمریکا اذعان کرده که از سه مورد گزارش بروز سوانح به دلیل نقص فنی یاد شده در کانادا آگاه است با این حال تاکید کرد که تاکنون این موضوع منجر به حوادث جانی نشده است. این فراخوان 410 هزار خودرو را در ایالات متحده و 464 هزار خودروی دیگر را در کانادا شامل می شود. نمایندگی های شرکت فورد قرار است از ابتدای ماه آتی این خودروها را مورد بررسی قرار دهند و در صورت نقص فنی قطعه معیوب را تعویض کنند.

حرکت مزدا به سوی خودروهای پاک

دنیای اقتصاد : شرکت مزدا برنامه دارد تا در راستای فرار از جریمه های احتمالی اروپا، خودروهای تمام برقی و هیبریدی را روانه بازارهای اروپایی کند. این اقدام در راستای تلاش اروپا برای کاهش آلایندگی های کربنی تا سال 2020 انجام می شود. این خودروساز قرار است در سال 2019 نخستین مدل هیبریدی خود را روانه اروپا سازد.

پس از آن نیز دو خودروی تمام برقی و پلاگین هیبریدی در سال های 2020 و 2021 عرضه خواهند شد. مقامات مزدا بر این باورند که با این حال نباید همه محصولات خود را به صورت تمام برقی و پلاگین هیبریدی عرضه کنند؛ چرا که این مدل خودروها تنها در بازارهایی به فروش مناسب می رسند که برای خرید آنها بسته های تشویقی در نظر گرفته باشند. گنجاندن خودروهای برقی نه تنها برای سود آوری بیشتر، بلکه در جهت پذیرش محصولات مزدا ازسوی مشتریان اروپایی انجام خواهد شد. خودروی برقی که مزدا قرار است در شمایل یک خودروی تمام برقی در سال 2020 معرفی کند از فناوری این خودروساز ژاپنی استفاده خواهد کرد.