آرشیو دو‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۰۴
فرهنگ و هنر
۳۲

شبکه خانگی

قصه تنهایی «پرویز» در شبکه خانگی

دنیای اقتصاد : فیلم سینمایی «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر و تهیه کنندگی سعید آرمند در شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

داستان این فیلم درباره مردی ا ست پنجاه ساله که با پدرش در شهرکی آرام زندگی می کند و وقتی پدرش تصمیم به ازدواج می گیرد از او می خواهد خانه را ترک کند و پرویز ناگهان خود را در جهانی جدید و بیگانه می یابد. او تصمیم می گیرد به پدر و اهالی شهرک نشان دهد که نمی توانند به این آسانی او را از زندگی شان حذف کنند. زنده یاد لوون هفتوان، محمود بهروزیان، علی رامز، ابوذر فرهادی و مهدی شیردل در این اثر ایفای نقش می کنند. فیلم پرویز در چند جشنواره بین المللی از جمله فیلم سن سباستین، جشنواره فیلم آسیاتیکا، جشنواره بین المللی فیلم زردآلوی طلایی ایروان و جشنواره فیلم کرالا جوایزی دریافت کرده است.

توزیع دی وی دی «تنگه ابوقریب» از چهارشنبه

ایرنا : فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» که عنوان بهترین فیلم سی و ششمین جشنواره فجر را کسب کرد، چهارشنبه این هفته وارد شبکه نمایش خانگی می شود.

برای ساخت این فیلم به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان حدود 5 میلیارد تومان هزینه شده است و فیلم هم در اکران عمومی حدود 6 میلیارد تومان فروش داشت. تنگه ابوقریب روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر 27 محمد رسول الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی در روزهای پایانی جنگ. عراقی ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبه رو می شوند. جواد عزتی، مهدی پاکدل، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی و مهدی قربانی از جمله بازیگران فیلم سینمایی تنگه ابوقریب هستند.