آرشیو شنبه ۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۰۸
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

«چشم اندازی در مه» روی جلد تجارت فردا

هفته نامه تجارت فردا به شماره 300 رسید. این هفته نامه در شماره اخیرش به این پرسش پاسخ می دهد: «نااطمینانی با اقتصاد ایران چه می کند؟» این پرسش به عنوان زیرتیتر در کنار عنوان اصلی «چشم اندازی در مه» روی جلد جا گرفته است.

همچنین سه عنوان دیگر نیز بخت آن را داشته اند تا در صفحه جلد سیصدمین شماره تجارت فردا جا داده شوند. «آینه عبرت؛ به سمت کدام بازار نباید رفت؟ »، «سایه همسایه؛ چرا به بازار املاک کشورهای همسایه هجوم بردیم؟» و «از سرزمین شمالی؛ چرا بازار ویلا رکودی شد؟».هفته نامه تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» است که شنبه هر هفته منتشر و در سراسر کشور توزیع می شود. بهای این هفته نامه 100 صفحه ای 12 هزار تومان است.

تبعات سدسازی غیراصولی در رمان «بعد از ابر»

رمان «بعد از ابر» نوشته بابک زمانی به چاپ یازدهم رسید. این کتاب که نخستین رمان نویسنده محسوب می شود در سال جاری منتشر شده و یکی از پرفروش ترین رمان های ایرانی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بوده است.

در داستان «بعد از ابر» که واقعیت زندگی سخت و مشقت بار مردم را در نقطه ای دور افتاده نشان می دهد، به تبعات ناشی از سدسازی های غیراصولی پرداخته شده است. برخی منتقدان جریان سیال ذهن، تعدد شخصیت های داستان، داشتن دیالوگ های ملموس و زبان منحصر به فرد نویسنده در روایت را از نکات مثبت و از دلایل پرمخاطب شدن این رمان دانسته اند. در بخشی از این رمان می خوانیم: « گفتم: بالاخره که فراموشش می کنی. روزگار همین طور نمی ماند.

نفس عمیقی کشید و گفت:

یاد بعضی آدم ها هیچ وقت تمامی ندارد؛ با اینکه نیستند، با اینکه رفته اند، ولی هیچ وقت خاطره شان تمام نمی شود.

گفتم: ولی همین که نیستند کم کم همه چیز تمام می شود.

لبخندی زد و گفت: بودن بعضی از آدم ها، تازه از نبودنشان شروع می شود…»

چاپ یازدهم رمان «بعد از ابر» در 256 صفحه، به بهای 25 هزارتومان از سوی نشر ایجاز راهی بازار نشر شده است.