آرشیو دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۱۰
مسکن و عمران
۷

حناچی با لاریجانی دیدار کرد

گشایش در ترافیک با کمک مجلس

شهردار تهران روز گذشته در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن پرداختن به مشکل ترافیک پایتخت راه حل سامان بخشی به ترافیک را نیز با این مقام عالی در قوه مقننه در میان گذاشت و از وی درخواست کرد در این راستا از طریق ابزار قانون گذاری به شهرداری تهران کمک کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیروز حناچی، شهردار تهران در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته خود با علی لاریجانی، رئیس مجلس اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از مردم تهران، آلودگی هوا و ترافیک با فراوانی بالای 90 درصد، از مشکلات اصلی شهر است که یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس مجلس در این نشست نیز همین بود. وی کمک به توسعه مترو، افزایش تعداد واگن ها و گسترش شبکه حمل نقل ریلی و اتوبوسرانی پایتخت را به عنوان راه حل ترافیک تهران عنوان و خاطرنشان کرد این موضوع مورد تاکید رئیس مجلس نیز بوده و برای تحقق آن به حمایت دولت نیاز است.

حناچی ادامه داد: در همین زمینه آماری به رئیس قوه مقننه ارائه شد که بر اساس آن تهران برای توسعه تکمیلی شبکه اتوبوسرانی بیش از 3 هزار اتوبوس نیاز فوری دارد تا این خدمات رسانی به همه نقاط فراگیر باشد؛ در این زمینه اگر بخواهیم شرایط سختگیرانه ‎ای برای خودروهای شخصی فراهم کنیم باید حمل و نقل عمومی سرویس قابل قبولی را به مردم ارائه دهد. وی یادآور شد: مقرر شد در این زمینه نیز گزارشی به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه شود تا از ظرفیت مجلس از طریق اقدامات حقوقی و مراودات بین المللی استفاده شود. شهردار با اشاره به اینکه موضوع فاینانس برای توسعه حمل و نقل عمومی با هدف کاهش آلودگی هوا در لایحه بودجه سال آینده دیده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین اوراق مشارکتی که شهرداری ها می‎توانند منتشر کنند نیز در لایحه بودجه 98 آمده است که البته درخواست شهرداری تهران افزایش رقم مجوز انتشار اوراق است. حناچی همچنین به موضوع پیش بینی منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها پرداخت و در این زمینه با اشاره به اینکه دو لایحه مالیات بر ارزش افزوده و لایحه منابع مالی پایدار برای شهرداری ها و دهیاری های کشور توسط دولت به مجلس ارسال شده و اکنون بررسی آن در دستور کار مجلس قرار دارد، افزود: با تصویب این لوایح بخشی از مالیات های محلی به رسمیت شناخته می‎شود و به نظام مدیریت شهری می رسد که بر این اساس بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.