آرشیو دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۱۰
خبر
۲

با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی

آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت شد

بخشی از حکم رهبر انقلاب خطاب به آیت الله آملی: با عنایت به اهمیت مسوولیت ها در مجمع و شورای نگهبان انتظار می رود در فرصت زمانی مناسب، با تنسیق امور در قوه قضائیه، در مسوولیت های خطیر یادشده متمحض گردید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آیت الله آملی لاریجانی را به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان منصوب کردند.

درمتن حکم رهبر انقلاب اسلامی خطاب به آیت الله صادق آملی لاریجانی آمده است: با توجه به نقش بی بدیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در اداره و قوام و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و با عنایت به ارتحال عالم مجاهد آیت الله هاشمی شاهرودی رحمه الله علیه و ضرورت سامان یابی هرچه سریع تر ارکان مجمع، جنابعالی را به ریاست آن مجمع مهم و تاثیرگذار و نیز به عضویت فقهای شورای محترم نگهبان منصوب می کنم. همان طور که پیش از این در حکم دوره جدید آمده است، مجمع در این دوره عهده دار مسوولیت مهم و اساسی تغییرات در ساختار و محتوای آن نهاد موثر و مهم نیز هست که با توجه به سابقه برجسته و ارزشمند جنابعالی در شورای نگهبان و مدیریت پر تلاش و عالمانه و مخلصانه بر قوه قضائیه، امید می رود با حضور فعال و عالمانه اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایفای نقش موثر دبیرخانه و دبیر محترم در انجام وظایف خود تحت نظارت و اشراف ریاست مجمع، مسوولیت های محوله در این دوره در کمال اتقان و به بهترین وجه به انجام برسد. با عنایت به اهمیت مسوولیت ها در مجمع و شورای نگهبان انتظار می رود در فرصت زمانی مناسب، با تنسیق امور در قوه قضائیه، در مسوولیت های خطیر یادشده متمحض گردید. از خداوند متعال توفیق وافر و کمک همه جانبه اش را برای آن جناب و همکاران مسالت می نمایم.

والسلام علیکم و رحمه الله

سید علی خامنه ای