آرشیو سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۱۱
بازار دیجیتال
۲۵

از آن سو

رشد خدمات ابری گوگل در برزیل

همکاران سیستم : خدمات پردازش ابری گوگل از نظر تعداد سازمان ها و مراکزی که در کشور برزیل تحت پوشش خود قرار داده است رشد 330 درصدی را تجربه کرد و البته این شبکه خدماتی طی سال 2018 میلادی در زمینه کسب درآمدها رشد 5 برابری را پیش روی خود دید. این اطلاعات در کنفرانس سالانه «گوگل کلود سامیت 2018» که گردهمایی سالانه گوگل در حوزه خدمات پردازش ابری محسوب می شود و به تازگی در شهر سائوپائولو برگزار شده است منتشر شد. به گفته این کمپانی، رشد امسال پس از آن صورت گرفت که گوگل در سپتامبر 2017 خدمات پردازش ابری Google Cloud را در منطقه آمریکای لاتین راه اندازی کرد. این اتفاق برای مشتریان برزیلی اهمیت بسیار زیادی داشت تا بتوانند بر اساس قوانین محلی ذخیره سازی داده و پرداخت های مالی مبتنی بر واحد پولی خود، سرویس ابری مورد نیاز را در اختیار بگیرند.

فریب دستگاه احراز هویت با دست مصنوعی

فارنت : امنیت بیومتریکی پا را از اثر انگشت و تشخیص چهره فراتر گذاشته و وارد فاز احراز هویت براساس رگ های انسانی شده است. اما متاسفانه هکرها راهی برای دور زدن این احراز هویت نیز پیدا کرده اند. محققان حوزه امنیت در کنفرانس مربوط به دنیای هک Chaos Communication Congress در لایپزیک آلمان یک مدل دست مومی را به نمایش گذاشتند که با استفاده از آن قادر به دور زدن یک سیستم احراز هویت با رگ انسانی بوده اند.

سیستم احراز هویت با رگ به صورت معمول از یک سیستم کامپیوتری استفاده می کند تا شکل، اندازه و محل رگ های موجود در دست یک فرد را اسکن کند. هر بار این الگوها توسط سیستم باید بررسی شوند. برای فریب چنین سیستم پیچیده ای، محققان با یک دوربین SLR بهینه شده 2500 عکس از دست مورد استفاده گرفتند. فیلتر infrared این دوربین حذف شده بود تا رگ های قرار گرفته درون دست بهتر مشخص شود. سپس با بهره گیری از این تصاویر دستی مومی ساختند و تمامی رگ های موجود را به خوبی درون آن بازسازی کردند. دست بازسازی شده با موم به قدری خوب در آمده بود که توانست سیستم را فریب دهد.البته روشی را که این محققان از آن استفاده کرده اند هر شخصی به راحتی نمی تواند مورد آزمایش قرار دهد. این تعداد تصویربرداری از زاویه های درست بدون آنکه دسترسی کافی به دست مورد نظر داشته باشید کار راحتی نیست.