آرشیو سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۱۱
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ و هنر

منبع: ایسنا
آواز رشید وطن دوست در«شب موسیقی آذربایجان»

ارکستر ملی ایران به رهبری وحید علیپور «شب موسیقی آذربایجان» به خوانندگی رشید وطن دوست را 26 دی ماه روی صحنه می برد. در این اجرا فریدون شهبازبان به عنوان مشاور هنری حضور دارد و جابر اطاعتی سولیست کمانچه این کنسرت است.

در کنسرت «شب موسیقی آذربایجان» قطعاتی چون «قرنفیل»، «فانتزی کمانچه»، «لزگی»، «عسگرین نغمه سی»، «رونما»، «قایطاقی»، «تزگل»، «آیریلیق»، «سندگالماز»، «قزلرین رقصی»، «ساری گلین» و «سوگلیم» برای مخاطبان اجرا خواهد شد. وحید علیپور رهبر مهمان این اجرا از جمله هنرمندان ایرانی فعال موسیقی کشورمان است که طی سال های گذشته همکاری های متعددی با هنرمندان موسیقی جمهوری آذربایجان داشته است. کنسرت «شب موسیقی آذربایجان» ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

کنسرت زمستانی «الماس‎ها» ویژه بانوان

ایلنا : گروه موسیقی «الماس‎ها» ویژه بانوان به سرپرستی فریماه عباسی و خوانندگی آمیتیس ایوانی فردا چهارشنبه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‎رود.

در این کنسرت که رهبری و تنظیم قطعات آن بر عهده فرهاد پرستو است، قطعات معتبر موسیقی جهان در فضایی مدرن و الکترونیک نواخته می شود. گروه موسیقی «الماس‎ها» همچنین در نظر دارد در این کنسرت قطعاتی جدید با ایده‎های متفاوت به زبان‎های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، ترکی-استانبولی و یونانی توسط یک خواننده اجرا کند. کنسرت موسیقی «الماس‎ها» ویژه بانوان ساعت 20 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.