آرشیو شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۱۴
استان ها
۱۸

کوتاه

راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب در بوستان الزهراء بندرعباس

دنیای اقتصاد - بندرعباس : مدیرعامل آبفای هرمزگان از نصب و راه اندازی نخستین دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب در بوستان الزهراء بندرعباس خبر داد.

امین قصمی در این باره گفت: این پکیج براساس تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و شهرداری بندرعباس و با هدف ایجاد منابع آبی جایگزین برای آبیاری فضای سبز شهری و در راستای تحقق مدیریت مصرف آب شرب راه اندازی شد.وی افزود: اعتبار هزینه شده برای خرید این پکیج تصفیه فاضلاب 3 هزار و 500 میلیون ریال است.وی اضافه کرد: برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز این بوستان، بخشی از فاضلاب مسکن مهر و محلات پیرامون بلوار راه آهن برای تصفیه در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

به گفته قصمی، کیفیت پساب خروجی این دستگاه تصفیه فاضلاب در حد استاندارد آبیاری فضای سبز (استانداردUS EPA) است که مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز است. وی افزود: ظرفیت آب تولیدی این دستگاه 50مترمکعب در شبانه روز است.وی همچنین اضافه کرد: تصفیه فاضلاب در این دستگاه به روش سیستم بیولوژیکی به روش لجن فعال و با استفاده از هوادهی عمقی (MBBR) است. کاربرد این پکیج تصفیه شامل تصفیه انواع فاضلاب های بهداشتی نظیر فاضلاب مجتمع ها و ویلاهای مسکونی، ساختمان های اداری، هتل ها و مراکز اقامتی، رستوران ها، کارخانه ها، کارگاه ها و مجتمع های تفریحی است.

پرداخت 24 میلیارد تومان برای مطالبات مرکز ترومای جنوب

محمد صداقت - دنیای اقتصاد - شیراز : رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز (مرکز ترومای جنوب کشور) از دریافت 24 میلیارد تومان بابت مطالبات سال 97-96 این بیمارستان از سازمان بیمه سلامت خبر داد و گفت: مانده طلب مرکز ترومای جنوب کشور مبلغ 14 میلیارد تومان است که سازمان بیمه به طور علی الحساب به تدریج پرداخت خواهد کرد. سیدامیر رضا مصباحی همچنین افزود: یک دستگاه MRI به مبلغ تقریبی 6 میلیارد تومان خریداری شده که به زودی در این مرکز نصب و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مصباحی این مرکز فوریت های پزشکی را در منطقه بی نظیر دانست و گفت: بر اساس مراوده ها و و ارتباط های علمی- عملی که با متخصصان کشورهای پیشرفته داریم، در عمل های جراحی پیچیده مختلف به ویژه شکستگی لگن، ستون فقرات و آسیب های مغزی، در ردیف کشورهای پیشرفته جهانی هستیم و کاری که متخصصان ارتوپد دراین مرکز انجام می دهند می تواند برای مراکز ترومای جهان الگو باشد.