آرشیو شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۱۴
ورزش
۲۴

تجلیل از مربیان فوتبال با طعم یک حاشیه عجیب

جنجال اعطای شهروندی افتخاری ایران به کی روش

مراسم تجلیل از مربیان فوتبال سال 96 جمعه 14 دی با حضور وزیر ورزش و جوانان در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد. در این مراسم حسن حبیبی، حمید درخشان، حسین شمس، محمود یاوری، پرویز مظلومی، بهمن صالح نیا، بیژن ذوالفقارنسب، نادر فریادشیران، صادق درودگر، حسین فرکی، مهدی محمدنبی، محمد مایلی کهن و… حضور داشتند و البته مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی هم از جمله سخنرانان بود وزیر ورزش و جوانان در این مراسم از حسن حبیبی، سرمربی سال های دور فوتبال ایران تجلیل کرد.

علاوه بر حبیبی، از محمد مایلی کهن، بیژن ذوالفقارنسب، مجید جلالی، محمود یاوری، پرویز مظلومی، همایون شاهرخی، ناصر ابراهیمی، برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه نویی نیز تجلیل شد اما برانکو و قلعه نویی حضور نداشتند. تا اینجا این جلسه چندان خبرساز نبود اما ماجرا وقتی جنجالی شد که مصطفی کواکبیان عضو سرشناس مجلس از طرح اعطای شهروندی افتخاری به کارلوس کی روش دفاع کرد؛ آن هم درجمع مخالفان او. کواکبیان در این مورد گفت: «به اعتقاد من اعطای شهروندی افتخاری به کی روش به خاطر موفقیت هایی که کسب کرده کار خوبی است.» بعد از آن هم اشاره ای به حضور بانوان در ورزشگاه ها کرد: «ما باید خود شرایط حضور بانوان را در ورزشگاه ها فراهم کنیم نه اینکه منتظر باشیم خارجی ها راه حضور بانوان در ورزشگاه ها را هموار سازند و ما را مجبور کنند که بانوان را به ورزشگاه راه دهیم. باید سازوکار حضور بانوان در ورزشگاه آزادی را فراهم کنیم تا این اتفاق رقم بخورد.»

همین جملات کافی بود تا خون منتقدان کی روش به جوش بیاید. نادر فریادشیران مربی سابق تیم ملی و دوست و همراه همیشگی محمد مایلی کهن که مواضعی نزدیک به او هم دارد بلافاصله در همان مجلس در واکنش به این اظهارنظر گفت: «ما مربیان بزرگی چون حسن حبیبی داریم و هر کسی باید در حیطه وظایف خود صحبت کند. بهتر است امور مربوط به فوتبال به بزرگان و پیشکسوتان فوتبال سپرده شود و شما به عنوان نماینده مجلس به مباحث حضور بانوان در ورزشگاه بپردازید. اعطای شهروندی افتخاری به کی روش چیزی است که باید کارشناسان فوتبال نظر بدهند.» به گزارش «ایسنا» کواکبیان نیز در پاسخ به او حاضر به عقب نشینی نشد: «اگر قرار بود که در این زمینه اظهارنظر نکنیم چرا از من دعوت به عمل آوردید؟»