آرشیو سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۱۷
بازار موبایل
۲۷

موبایلکده

موبایلی با دوربین 48 مگاپیکسلی

آی تی ایران : همه ما شیائومی را به خوبی می شناسیم. برندی که گستره محصولاتش پایان ندارد. از خودکار و باتری تا موبایل و لوازم خانه هوشمند را تولید می کند. این برند که خودش به عنوان یک برند اقتصاد مشهور است، یک زیر برند هم به نام ردمی دارد که احتمالا با آن هم آشنایی دارید. این زیر برند موبایل هایی اقتصادی تر از شیائومی تولید می کند. موبایل های ردمی کیفیت قابل قبولی دارند و قیمت آنها بسیار مناسب است. ظاهرا حالا ردمی تصمیم دارد تا یک موبایل اقتصادی اما با دوربین 48 مگاپیکسل معرفی کند. موبایل 48 مگاپیکسلی ردمی احتمالا دهم ژانویه امسال رونمایی شود. این موبایل ردمی نوت 7 نام دارد و مهم ترین شاخصه آن دوربین قدرتمند است. اگر ردمی بتواند نوت 7 را با دوربین 48 مگاپیکسلی و مثل همیشه با قیمت پایین عرضه کند، مرز بین موبایل های میان رده و پرچمدار از این هم باریک تر می شود.

خطای گوشی‎ها در تشخیص چهره کاربران

مهر : بررسی های یک شرکت هلندی برای مشخص شدن میزان دقت فناوری تشخیص چهره گوشی های هوشمند نشان می دهد فناوری مذکور روشی قابل اتکا برای شناسایی هویت مالکان گوشی ها نیست. بررسی 110 مدل گوشی مختلف و مشهور توسط این شرکت نشان داده که فناوری تشخیص چهره دقت زیادی ندارد و 42 گوشی بررسی شده در این زمینه ضعف جدی داشته اند.

اگر در برابر 42 گوشی مذکور به جای چهره واقعی خود مالک، تنها عکس وی قرار داده شود، گوشی فریب خورده و قفل آن برای استفاده باز می شود. نکته جالب این است که عکس های یادشده بدون صرف وقت زیاد از شبکه های اجتماعی، تصاویر دوربین های مدار بسته یا به شیوه های دیگر تهیه شده اند و فناوری تشخیص چهره گوشی ها با همین عکس های نه چندان باکیفیت فریب خورده اند. پیش از این برخی هکرها با طراحی ماسک یا سرهای تهیه شده با چاپگرهای سه بعدی فناوری تشخیص چهره گوشی ها را فریب داده بودند، اما حالا مشخص شده که باز کردن قفل گوشی و دور زدن این قابلیت امنیتی بدون دردسر زیاد هم ممکن است. گوشی های هوشمندی که در این آزمایش عملکردی به دور از انتظار داشته اند تولید شرکت هایی مانند ایسوس، بلاک بری، هوآوی، لنوو، ال جی، نوکیا، سامسونگ، سونی و شیائومی بوده اند. البته گوشی های آی فون از این آزمایش سربلند بیرون آمده اند.