آرشیو سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۱۷
خبر
۶

خبر

سرپرست سازمان سرمایه گذاری ایران منصوب شد

وزیر اقتصاد در پی بازنشستگی «محمد خزاعی» طی حکمی «احمد جمالی» را با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران منصوب کرد.

به گزارش «ایبنا» در حکم فرهاد دژپسند برای احمد جمالی آمده است: با عنایت به بازنشستگی محمد خزاعی از 15 دی ماه 1397 به موجب این حکم و با حفظ سمت، «سرپرستی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران» به جنابعالی محول می شود. در این حکم خاطرنشان شده: امید است با اتکال به خداوند متعال و با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، در انجام ماموریت ها و وظایف محوله موفق و موید باشید.

گفتنی است، احمد جمالی در حاضر مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران است. وی تحصیلات خود را از مقطع کارشناسی تا دکترا در رشته مدیریت در دانشگاه های تهران و شیراز طی کرده است و در سوابق اداری سرپرست سازمان مذکور، مسوولیت هایی چون «سرپرستی معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل»، «مدیرکلی امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت» و «دبیری ستاد سرمایه گذاری وزارت راه و ترابری» و همچنین «مدیرکلی وام ها، مجامع و موسسات بین المللی و مدیرکلی نیروی انسانی و توسعه مدیریت سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران» به چشم می خورد.

روند روبه رشد تامین ارز واردات در بازار نیما

طی دو روز گذشته تامین ارز واردات در بازار نیما از محل عرضه ارز صادرکنندگان و نیز عرضه ارز توسط بانک مرکزی روند افزایشی و رو به رشد به خود گرفته است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، چند کانال بانکی برای تامین و انتقال ارز با برخی کشورها عملیاتی شده و بر همین اساس این بانک نسبت به تسریع در تخصیص و تامین ارز اقدام کرده است.