آرشیو پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۹۴۰۶
بین الملل
۹

خبر

محمد جواد ظریف: اروپا مخفیگاه منافقین وتروریست هاست

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزرای خارجه هلند و دانمارک، اروپا را مخفیگاه منافقین و تروریست ها توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه بین الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزرای خارجه هلند و دانمارک در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «اروپا از جمله دانمارک، هلند و فرانسه، مخفیگاه سازمان مجاهدین (منافقین) کسانی که 12 هزار ایرانی را کشته و در جنایات صدام علیه کردهای عراق شریک اند و سایر تروریست هایی هستند که از اروپا دست به قتل ایرانیان بی گناه می زنند. متهم کردن ایران، اروپا را از مسئولیت مخفی کردن تروریست ها نمی رهاند.»

ظهر دیروز وزیر امور خارجه دانمارک از تحریم وزارت اطلاعات ایران سخن گفت و وزیر امور خارجه هلند نیز ایران را به قتل دو شهروند آن کشور متهم کرد.لازم به ذکر است که کشورهای مختلف اروپایی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،نقش بسیار پررنگی در تقابل با ملت ایران و حمایت از گروه های تروریستی مانند منافقین ایفا کرده اند. این روند همچنان ادامه دارد.

روسیه: آمریکا فکر حمله به ونزوئلا را از سر بیرون کند

وزارت خارجه روسیه هشدار داد، سناریوی نظامی علیه ونزوئلا فاجعه‎ بار خواهد بود و آمریکایی‎ها باید این موضوع را از سرشان بیرون کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه به آمریکا درباره هرگونه سناریو مبنی بر دخالت نظامی در ونزوئلا هشدار داد.وی در این باره گفت: با نگرانی، شاهد تلاش های آمریکا در راستای ایجاد جبهه ضد ونزوئلا در میان کشورهای آمریکای لاتین هستیم. این روند هشدار آمیز است.

ریابکوف ادامه داد: حتی کشورهای آمریکای لاتین هم علیرغم موضع سرسختانه ای که علیه ونزوئلا گرفته اند با دخالت نظامی در امور این کشور مخالف هستند.وی تاکید کرد: هر گونه اقدام مبنی بر توسل به نیروی نظامی، به فاجعه منجر خواهد شد. بنابراین به آمریکایی هایی که وسوسه چنین اقدامی را دارند، هشدار می دهیم.

گفتنی است برخی از کشورهای آمریکای لاتین به پیروی از آمریکا، دور جدید زمامداری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را نامشروع اعلام کرده و در برابر آن جبهه گرفته اند.این درحالی است که پیشتر گزارش هایی مبنی بر تمایل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا منتشر شده بود.