آرشیو پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۳۳
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

متخصص واقعی کیست؟ برای انجام کاری به یکی از درمانگاه های تخصصی گوش، حلق و بینی مراجعه کردم. بیمارانی که آنجا بودند، از بیماری شان و اینکه قبلا به پزشکان عمومی مراجعه کرده اند اما نتیجه ای نگرفتند، سخن می گفتند. در معاینات پزشکی متخصصان، مشخص شد طبابت برخی پزشکان عمومی نه تنها باعث بهبودی بیماران نشده بلکه تجویز داروهای غلط و نابجا موجب افزایش بیماری آنان شده! متاسفانه بعضی از پزشکان عمومی به جای اینکه بیماران را راهنمایی کنند و آنها را به متخصصان ارجاع دهند، در امر طبابت غیرحرفه ای دخالت می کنند و با این کارشان بیماران مجبورند به جای یک ویزیت، دو ویزیت پرداخت کنند که هم موجب پرداخت هزینه ای اضافی و هم باعث اتلاف وقت و طولانی شدن مراحل درمانی و ضرر و زیان بیماران می شود. رسالت پزشکی و درمان دقیق، اصولی و بدون حاشیه بیماران وظیفه پزشکان متعهد است تا به بیماران به خوبی اطلاع رسانی کنند و از تجویز داروهای تخصصی که وظیفه متخصصان است، به طور جدی خودداری کنند و هدفشان درمان بیماران و خدمت به آنان باشد نه اینکه به فکر پول گرفتن از آنان باشند. به راستی متخصص واقعی کیست؟

یک مخاطب

حقوق های بازنشستگی اندکی که فعلا سازمان بیمه های تامین اجتماعی به بازنشستگان می پردازد، به هیچ وجه جواب گوی مخارج متعدد و بی شمار زندگی امروزه آنها نیست و کفاف زندگی روزمره آنها را که معمولا بعد از بازنشستگی مخارج دیگر و مضاعفی اضافه بر زندگی عادی و معمولی هرروزه خود دارند، ازجمله پذیرایی از عروس و داماد و نوه های خود و خانواده هایشان و ده ها و صدها هزینه خرد و کلان دیگر را نمی دهد.

محمود بلیغیان از اصفهان

ترافیک، گرگانی ها را کلافه کرده است: بیشتر خیابان های گرگان قدیمی و کم عرض بوده و باعث ترافیک خیابان های اصلی این شهر شده است. آیا مسئولان شهری برای تعریض خیابان ها طرح و برنامه ای ندارند؟

افروز و الناز قاسمی از گرگان