آرشیو پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۳۳
حوادث
۱۱

زورگیری از 250 نفر با چاقوی سلاخی

شرق: دو متهم که با استفاده از چاقوی سلاخی از 250 نفر در جنوب تهران زورگیری کرده اند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ما، چندی پیش گزارش های مختلفی از وقوع سرقت در محدوده های خزانه بخارایی، ترمینال جنوب، میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام و… به کلانتری 117 جوادیه اعلام شد که در همه آن گزارش ها فردی سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت NS با همدستی ترک نشین که در برخی موارد زنی جوان و گاه یک مرد بوده، اقدام به زورگیری از شهروندان کرده بودند.

با کسب این اطلاعات رسیدگی به موضوع با فوریت در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری این افراد ادامه داشت تا اینکه ماموران موفق به یافتن سرنخ هایی از متهمان شدند و با استفاده از آن زورگیران را تحت نظر قرار دادند تا اینکه سرانجام مخفیگاه آنان در محدوده خیابان شوش را شناسایی کردند. ماموران پس از اخذ مجوز قضائی برای دستگیری این افراد وارد عمل شدند و هنگام حضور در این محل دو نفر ازجمله راننده و مرد ترک نشین موتورسیکلت را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. همچنین در بازرسی از مخفیگاه این افراد اقلام سرقتی و کارد سلاخی کشف و ضبط شد. این افراد پس از انتقال به کلانتری سعی داشتند خود را بی گناه معرفی کنند اما بررسی شواهد موجود راهی جز اعتراف برای آنان باقی نگذاشت، به ویژه آنکه یکی از متهمان در اردیبهشت ماه امسال نیز دستگیر و مدتی بعد با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.

در بازجویی از متهمان مشخص شد زن جوان همراه آنان در برخی از سرقت ها خواهر راکب موتورسیکلت بوده و شیوه آنان نیز این طور بوده که ابتدا فرد ترک نشین مقابل افراد توقف می کرد و سوالی را از مال باخته می پرسید اما به محض اینکه مال باخته قصد جواب دادن داشت با تهدید چاقوی سلاخی اموال او را به سرقت می بردند و متواری می شدند. سرهنگ علی الماسی، رئیس کلانتری 117 جوادیه، با تایید این خبر گفت: این افراد تاکنون به بیش از 250 فقره سرقت از شهروندان اعتراف کرده اند و پرونده شان برای رسیدگی بیشتر به پلیس آگاهی تحویل داده شد.