آرشیو پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۳۳
حوادث
۱۱

پنج قاره

نجات کودک 10ماهه از زیر آوار پس از 35 ساعت

یک کودک 10ماهه پس از گذراندن حدود 35 ساعت در شرایط دمایی زیر صفر در زیر آوار ساختمان فروریخته روسیه زنده پیدا شد. کارکنان اورژانس روز سه شنبه از ترس پایدارنبودن بقایای بلوک آپارتمانی ساختمان 10طبقه ای که در انفجار گاز چند روز پیش فرو ریخته بود، به طور موقت عملیات جست وجو و نجات را متوقف کرده بودند اما امدادگران با شنیدن صدای گریه یک کودک عملیات را برای نجات او از سر گرفتند و از آنجایی که این کودک زیر یک تختخواب بچه گرفتار شده بود، توانسته بود از این سانحه جان سالم به در برد. وزارت بهداشت روسیه وضعیت این کودک را به دلیل سرمازدگی شدید، جراحت در ناحیه سر، چندین شکستگی در ناحیه پاها و هیپوترمی وخیم اعلام کرده است. مقامات همچنین از زنده بودن مادر این کودک خبر داده اند. مادر و کودک هر دو به بیمارستان منتقل شده اند. روز دوشنبه که انفجار گاز باعث فروریختن این ساختمان مسکونی شده بود، بیشتر ساکنان آن خواب بودند. تاکنون کشته شدن 9 نفر در این حادثه تایید شده است. وضعیت 32 نفر هنوز نامعلوم است.

افزایش قربانیان سوانح هوایی در سال 2018

بررسی ها نشان می دهد تعداد افرادی که در سال 2018 میلادی در سوانح هوایی کشته شده اند، افزایش قابل توجهی داشته است.

طبق بررسی «شبکه ایمنی حمل ونقل هوایی» و شرکت مشاوره To70 هلند، در سال 2018 میلادی بیش از 500 نفر در سوانح هواپیماهای مسافربری کشته شدند. با این حال، هر دو نهاد تاکید کردند که «تعداد سوانح» مرگ بار پایین بوده است.

برآورد شرکت مشاوره حمل ونقل هوایی To70 حاکی از آن است که نرخ سوانح مرگ بار برای پروازهای مسافری تجاری بزرگ در سال 2018 میلادی 0.36 به ازای هر میلیون پرواز بوده در حالی که این رقم در سال 2017 میلادی 0.06 در هر یک میلیون پرواز گزارش شده است.

به طورکلی در دو دهه گذشته مرگ ومیر ناشی از سوانح هوایی در سراسر جهان کاهش داشته است. همچنین با وجود افزایش آمار «قربانیان» سوانح هوایی در 2018، سال گذشته میلادی سومین سال امن به لحاظ «تعداد سوانح» مرگ بار و نهمین سال امن از نظر نرخ مرگ ومیر بوده است.