آرشیو شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۹۸
صفحه آخر
۱۲

ماهاتیر محمد: ورزشکاران اسرائیلی حق ورود به مالزی را ندارند

نخست وزیر مالزی در واکنش به فشار اسرائیل برای شرکت ورزشکاران خود در مسابقات قهرمانی شنا در این کشور تاکید کرد به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد آنها وارد مالزی شوند.

ماهاتیر محمد در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد این کشور به ورزشکاران اسرائیلی برای مشارکت در مسابقات قهرمانی پارا المپیکی شنا 2019 ویزا نداده و از ورود آنها به کشور مالزی جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود، اگر این ورزشکاران به شرکت در این مسابقات اصرار داشته باشند این به معنای نقض اصول سیاسی مالزی است و ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

نخست وزیر مالزی گفت: ما به ورزشکاران اسرائیلی اجازه نمی دهیم به کشور ما وارد شوند و پافشاری آنها بر این مسئله کار اشتباهی است.

به گزارش خبرگزاری قدس، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این مسابقات قهرمانی در ایالت «ساراواک» در شرق مالزی از 29 ژوئن تا 4 آگوست 2019(خرداد تا مرداد) برگزار شود.

نخست وزیر مالزی با به چالش کشیدن کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد: در صورتی که مقامات بین المللی این سازمان بخواهند حق میزبانی این مسابقات را از مالزی بگیرند ما نیز آن را واگذار خواهیم کرد.

این اظهارات به دنبال اعتراضات کمیته المپیک اسرائیل درخصوص جلوگیری مالزی از ورود ورزشکاران صهیونیستی به این کشور و شرکت در مسابقات قهرمانی انجام شده است چرا که این اقدام مالزی باعث افزایش فشار اسرائیل به سازمان های مسئول برای صدور ویزای ورزشکاران خود شده است.