آرشیو یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۲۱
فرهنگ و هنر
۳۲

کوتاه از فرهنگ و هنر

برپایی شب رومن رولان و محمود اعتمادزاده

شب رومن رولان و محمود اعتمادزاده (م. ا. به آذین) برگزار می شود. رومن رولان نویسنده، مقاله نویس، مورخ هنر و عارف فرانسوی است که در سال 1915 به خاطر احترام به ارج نهادن به معنویت در تولیدات ادبی و برای عطوفت و عشق راستینی که با آن انسان های مختلف را به تصویر کشیده است، برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

نام رومن رولان در ایران با نام محمود اعتمادزاده مترجم و نویسنده فقید پیوند خورده است. م. ا. به آذین مهم ترین آثار این نویسنده را به فارسی ترجمه کرده است. این نشست امروز یکشنبه 23 دی ماه ساعت 17 در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع درخیابان نجات اللهی، چهارراه ورشو برگزار می شود.

بزرگداشت محمود زندمقدم در ایوان شمس

دنیای اقتصاد : مراسم بزرگداشت محمود زندمقدم پژوهشگر فرهنگ و ادبیات بلوچستان فردا در تالار ایوان شمس برگزار می شود. محمود زند مقدم متولد 1317 است و سال های زیادی از عمر خود را وقف تحقیق و پژوهش درباره بلوچستان و فرهنگ آن کرده است.

پیش از این، آبان ماه امسال، مراسم بزرگداشتی برای این چهره فرهنگی در کتابخانه ملی برگزار شد که در آن، ضمن رونمایی از کتاب 7 جلدی حکایت بلوچ که به همت انتشارات «دنیای اقتصاد» منتشر شده است، لوح تقدیر اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ازسوی احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران به وی اهدا شد. مراسم جدید بزرگداشت محمود زندمقدم از ساعت 14 تا 19 در تالار ایوان شمس واقع در بزرگراه جلال آل احمد، ابتدای بزرگراه کردستان برگزار می شود.