آرشیو سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۲۳
بازرگانی
۵
خبر بنگاه ها

حوزه کشاورزی مدیریت یکپارچه ندارد

گروه بنگاه ها : بخش های مختلف مدیریتی در حوزه کشاورزی همسو و در جهت اهداف مشترک نیستند؛ حتی در مواردی تضاد آرا و اهداف وجود دارد. برای مثال مدیریت منابع آبی با مدیریت توسعه سطح زیرکشت در موارد متعددی متضاد عمل می کنند. علی کرامتی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت زرگیس، با اعلام این مطلب به «دنیای اقتصاد»، گفت: کاهش شدید منابع آبی و سطح زیرکشت یکی دیگر از چالش های مناقشه برانگیز بخش کشاورزی است.

هم اکنون منابع آبی کشور رو به کاهش است و ما با بحران آب مواجه هستیم. میزان آب تجدیدپذیر ایران نسبت به 45 سال گذشته 19 درصد کاهش یافته که این یک زنگ خطر بسیار جدی به حساب می آید. مدیرعامل این شرکت فعال در تولید و تامین محصولات کشاورزی و غذایی، تصریح کرد: از سوی دیگر تحریم ها باعث از بین رفتن بخش های قابل توجهی از بازارهای ما در کشورهای اروپایی شده است. امیدوارم دولت بتواند با ایجاد راه حل های سیاسی بهتر مسیر را برای توسعه بخش صادرات تسهیل کند. کرامتی ادامه داد: معتقدم جای کالاهای غذایی و کشاورزی ناب ایرانی به ویژه برنج ایرانی در بازار خالی است. حجم بازار مصرف برنج در کشورمان بالغ بر 3 میلیون تن است که از این میزان حدودا 2 میلیون تن برنج داخلی است. بزرگ ترین مساله ای که در بازار برنج داخلی با آن مواجه هستیم، عدم اعتماد مصرف کنندگان به شرکت های تامین کننده برنج داخلی است.

وی افزود: در بررسی هایی که توسط تیم تحقیقات بازار این شرکت صورت پذیرفت، به نتیجه جالبی رسیدیم. حداقل 90 درصد برنج ایرانی عرضه شده در بازار خالص نبوده و با ارقام پرمحصول و حتی در مواردی با ارقام خارجی اختلاط داشته است و برای ایجاد اعتماد در بازار، دنبال راهکارهای اثربخشی برای اطلاع رسانی به مصرف کنندگان هستیم. مدیرعامل شرکت کشت و صنعت زرگیس درباره تاریخچه و زمینه فعالیت های این شرکت اعلام کرد: مجموعه کشت و صنعت زرگیس با هدف تولید و تامین محصولات کشاورزی و غذایی ناب و اصیل ایرانی پایه گذاری شده است. محصولات این شرکت با برند «زرگیس» به عنوان شاخص کالای ایرانی با بالاترین کیفیت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.