آرشیو پنج‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۲۵
ورزش
۱۵

یک بحث عجیب در روز بازی تیم ملی

سرنوشت مبهم تاج

گرچه بعد از اما و اگرهای بسیار برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در فدراسیون فوتبال مهدی تاج در سمت رئیس فدراسیون فوتبال ماندگار شد، ولی رئیس سازمان اداری و استخدامی می گوید در این مورد از آنها سوالی نشده است.

جمشید انصاری در این مورد به «ایسنا» گفته است: «در رابطه با ماندن تاج در فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان از سازمان اداری و استخدامی سوالی نشد. این درحالی است که مسوولیت اجرای قانون با مسوولان دستگاه هاست و در سازمان اداری و استخدامی ضوابط اجرای آن را تعیین و اعلام می کنیم. پیگیری آنچه در حوزه وزارت ورزش و جوانان است، مربوط به خود وزارتخانه است، چرا که آنها خودشان شرایط افراد فعال در وزارتخانه ها را تطبیق می دهند و در مورد ایشان هم من اصلا نمی دانم بازنشسته است یا خیر. چرا که پرونده پرسنلی افراد دست ما نیست و در دستگاه اجرایی است. باید از همان مسوولان در وزارت ورزش و جوانان سوال شود که اگر دلایل قانونی وجود داشته که این شخص مشمول قانون نمی شده است را توضیح دهند، اگر هم مشمول قانون می شود باید در مورد او اجرایی شود.»

به طور کلی سرنوشت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال همچنان مبهم به نظر می رسد. قرار بود چند روز پیش مجمع فدراسیون فوتبال برای تعیین تکلیف مدیران بازنشسته این مجموعه برگزار شود که به بهانه حضور تیم ملی در مسابقات جام ملت های آسیا، این جلسه عقب افتاد. از سوی دیگر گفته می شود تاج با قانون بازگشت به کار بعد از بازنشستگی زودرس، توانسته از قاعده منع به کارگیری مستثنی شود. در عین حال اما انتشار مصاحبه رئیس سازمان اداری و استخدامی در روز بازی تیم ملی با عراق هم حساسیت برانگیز شد و دیروز برخی رسانه ها دست به انتقاد از این موضوع زدند. آنچه مسلم است اینکه دست کم تا پایان حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا نمی توان انتظار داشت تکلیف رئیس فدراسیون فوتبال روشن شود.