آرشیو شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۲۶
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

ماموریت غیرممکن در تجارت فردا

هفته نامه تجارت فردا در شماره امروز خود که سیصد و سومین شماره این مجله است، به ماموریت غیرممکن بانک مرکزی پرداخته و نوشته: «بیشتر وقت و انرژی رئیس کل بانک مرکزی در ماه های گذشته صرف مهار تلاطم های بازار ارز شده است. اگرچه او در انجام ماموریت کوتاه مدت خود موفق بوده اما به اعتقاد اقتصاددانان، چالش های بزرگ تری وجود دارند که می توانند مسیر سیاست گذار پولی را مسدود کنند. خواب عبدالناصر همتی را کدام کابوس آشفته می کند؟»

همچنین در جلد این هفته نامه سه عنوان دیگر نیز به چشم می خورند: «بمانیم که چه؟: فردای خروج ایران از برجام چه می شود؟»، «استبداد تورمی: چه نسبتی میان تورم و اقتدارگرایی وجود دارد؟» و «کاشتن باد: شایعات علیه بانک مرکزی چه سرانجامی دارد؟».هفته نامه تجارت فردا از مجموعه نشریات گروه رسانه ای «دنیای اقتصاد» است که شنبه هر هفته منتشر و در سراسر کشور توزیع می شود. تجارت فردا 100 صفحه و قیمتش 12هزار تومان است.

آلبوم ضربی خوانی های حسین تهرانی در بازار

ضربی خوانی های حسین تهرانی با سنتور قباد ظفر، ویلن و سه تار ابوالحسن صبا، پیانوی مرتضی محجوبی و ویلن علی تجویدی و مهدی خالدی و تار لطف الله مجد توسط انتشارات «ماهور» منتشر شد. در توضیح این اثر و اهمیت کار حسین تهرانی آمده است:« تمبک نوازی پس از دوره قاجار بیش از هر استاد دیگری مدیون زحمات و ابتکارات حسین تهرانی است.

او نه تنها در حوزه تخصصی نوازندگی تمبک سرآمد روزگار خود بود، بلکه در دیگر ابعاد اجرایی موسیقی دستگاهی نیز توانایی های ویژه ای داشت. تهرانی به دلیل معاشرت و همکاری طولانی با حبیب سماعی با تکنیک های اجرایی سنتور و نواختن آن آشنا بود؛ تا حدی با نوازندگی تار آشنایی داشت؛ ردیف را به خوبی می دانست؛ از هنر آوازخوانی نیز بهره ها داشت و بسیاری از گوشه های مهجور ردیف را می دانست و با آواز می خواند. معاشرت با ابوالحسن صبا و روح الله خالقی به گفته خود وی موجب آشنایی بیشترش با ضرب شناسی و وزن خوانی شد. هنر ضربی خوانی و اجرای آوازضربی یکی از هنرهای بارز تهرانی بود.»