آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۴۵۲۷
فرهنگ و هنر
۳۲

حاشیه

انتقاد مجابی از عملکرد سیما در حوزه موسیقی

جواد مجابی، شاعر و منتقد گفت: موسیقی یکی از هنرهای مهم ایرانی است؛ ولی با این حال با یک بحران روبه رو است. اگر موسیقی را آزاد بگذارند به سرعت بازار خود را پیدا خواهد کرد. به طور کلی تقاضای فعالیت موسیقی در حوزه های مختلف وجود دارد؛ ولی دولت با سیاست های غلطی که از آغاز در پیش گرفته اجازه نداده که بازار موسیقی به صورت طبیعی رشد کند.

مجابی در ادامه از صداوسیما به عنوان سازمانی که باعث تضعیف موسیقی در ایران شده یاد کرد و ادامه داد: تلویزیون باعث ایجاد نوع خاصی از موسیقی شده که نه مورد علاقه مردم است و نه به پیشرفت موسیقی کمک کرده است. او معتقد است که برای پیشرفت موسیقی در ایران باید دست از سر آن برداشت تا بتواند به عنوان یک حرفه رشد کند و مخاطبان خود را در حوزه های مختلف پیدا کند. این منتقد هنری تصریح کرد: موسیقی برخلاف دیگر شاخه های هنری در ایران مخاطب میلیونی دارد که این مخاطبان چه از لحاظ سبک مورد علاقه خود و چه از لحاظ نحوه برگزاری کنسرت، محروم شده اند. مشکل نبود کسب و کار در حوزه موسیقی هم به دانشگاه ها بازنمی گردد؛ چراکه آنها اصلا کاره ای نیستند. مساله سیاست فرهنگی کشور است که نه موسیقی را آزاد می گذارد و نه آن طور که باید آن را اجرا می کند.

واکنش ارژنگ امیرفضلی به شایعه مرگش

ارژنگ امیرفضلی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، از انتشار خبر مرگش در ویکی پدیا خبر داد و در پستی اینستاگرامی با آن شوخی کرد.

وی دراین باره به زبان طنز نوشت: «اول فکر کردم درست نوشته خب مردم و حالیم نیست، بعد که دیدم هنوز بعضی ها بی دلیل از من طلبکارن فهمیدم نه متاسفانه هنوز زنده ام. احتمالا دیده عکسم چقدر به جوانی ناکام میخوره گفته حیفه بگذار بنویسیم درگذشت. من سیگار که نمیکشم اصلا هم چربی بد نمیخورم، بنابراین اصلا فکر سکته رو از سرتون بیرون کنید. خواستید مانور بدید رو حادثه و سانحه مانور بدید. بعد هم بدون تشییع و خاکسپاری و ختم و سوم یهو کردینم تو ویکی پدیا؟ از اینجاش ناراحت شدم واقعا، عزیز دل اول تو اینستا یک چو بنداز و بعد از مراسم هفت بفرستم تو ویکی پدیا.»