آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۴۵۲۹
بازار دیجیتال
۲۶
از گوشه و کنار

ایران به کشورهای تولیدکننده مرکب پرینتر جوهرافشان پیوست

منبع: مهر

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید و انعقاد قراردادی برای مرکب پرینترهای جوهرافشان شدند که با این قرارداد، ایران به جمع تولیدکنندگان مرکب پیوست. میثم رحیمی، یکی از مدیران پروژه تولید مرکب پرینترهای جوهرافشان در یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: با راه اندازی کارخانه این مرکب ها، ایران به جمع تولیدکنندگان مرکب چاپگرهای جوهرافشان در جهان پیوست.

وی با بیان اینکه این محصولات مطابق با تکنولوژی هد برندهای مختلف چاپگر تولید می شود، بیان کرد: از این مرکب ها می توان در اداره ها، منازل، دفاتر فنی، عکاسی و… استفاده کرد. رحیمی با تاکید بر اینکه این مرکب پرینترهای جوهرافشان اکنون به تولید انبوه رسیده است گفت: این جوهرها در ست های 6 رنگ و 4 رنگ (بستگی به نوع پرینترها دارد) در این شرکت تولید می شود. به گفته وی، این محصول با سرمایه گذار کانادایی در ایران اکنون به مرحله ای رسیده که خط تولید دارد و تجهیزات تولید آن نیز کامل است. مدیر کارخانه تولید مرکب های جوهرافشان با تاکید براینکه تا قبل از تولید این شرکت مرکب های جوهرافشان به صورت کامل وارداتی بوده است، خاطر نشان کرد: اکنون این محصول در بازار مصرف در حال توزیع است. اصولا این جوهرها از چین، کره و ژاپن وارد کشور ما می شدند. وی ادامه داد: نمونه های وارداتی این محصول از چین دارای کیفیت خوبی نبوده، ولی این محصولی که موفق به تولید انبوه آن شده ایم با استفاده از فناوری نانو تولید شده و مورد تایید ستاد توسعه فناوری نانو است. ویژگی های محصول نسبت به محصولات مشابه از ثبات و مقاومت بالایی در برابر نور خورشید برخوردار است.

این محقق بیان کرد: اکنون در حال جذب سرمایه گذاری در عمان، دبی و ترکیه جهت راه اندازی کارخانه تولید جوهر در این کشورها هستیم تا بتوانیم محصولات خود را در سایر کشورها نیز تولید و توزیع کنیم. بر اساس اطلاعات به دست آمده نیاز کشور ما حدود 100 تن در سال است که ما در این شرکت توانایی تولید150 تن در سال را داریم و این نشان می دهد که علاوه بر تامین نیاز کشور قادر به صادرات مرکب های جوهرافشان هستیم.